כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סמוטריץ' הציג 'הצהרת נאמנות'

לפני החיבור > הח"כים שמרו על מקומם: זאת רשימת 'הציונות הדתית'

ללא שינוי: מתפקדי המפלגה הסרוגה 'הציונות הדתית' בחרו היום רשימה לכנסת, כאשר חברי הכנסת הבטיחו את מקומם במקומות הראשונים - אופיר סופר ראשון, אורית סטרוק אחריו • נתוני הצבעה גבוהים מהרגיל • סמוטריץ' קרא לבן גביר לבוא לאיחוד: "בוא נשב מחר עד שיצא עשן לבן"

לפני החיבור > הח"כים שמרו על מקומם: זאת רשימת 'הציונות הדתית'
בצלאל סמוטריץ צילום: יוסי זליגר

מפלגת 'הציונות הדתית' בחרה היום (שלישי) את רשימתה לכנסת ה-25, כאשר חברי הכנסת הצליחו לשמור על המקומות הראשונים, בעוד המועמדים החדשים נדחקו מאחור.

בכל ארבעת מקומות הראשונים נבחרו ארבעת הח"כים של המפלגה - במקום הראשון אופיר סופר, מהפריפרייה ששימש כמנכ"ל המפלגה בגלגולה הקודם 'האיחוד הלאומי'. אחריו אורית סטרוק, כאישה הראשונה ברשימה. במקום השלישי והרביעי שמחה רוטמן ומיכל וולדיגר בהתאמה.

בשאר המקומות נמצאים המועמדים החדשים: במקום החמישי פעיל הימין צבי סוכות, ששימש כמנכ"ל 'עוצמה יהודית' וסומן כמי שיכול לאיים על מקומם של הח"כים. אחריו הרבנים משה סולומון ויצחק חי זאגא, במקומות 6 ו-7 בהתאמה, פעיל הר הבית ארנון סגל, אחיו של העיתונאי עמית סגל הגיע למקום והלא ריאלי.

אחוזי ההצבעה היו גבוהים מכל הבחירות המקדימות שהיו עד כה במערכת הבחירות ועמדו על 81 אחוז, המהווים 19,431 מצביעים מתוך 24,113 אלף בעלי זכות בחירה. הנתון מגיע בעיקר הודות לכך שההצבעה הינה ממוחשבת, אך גם כיוון שאלו הפריימריז הראשונים במפלגה.

סמוטריץ' מצביע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' בירך על הרשימה, כשלדבריו היא "נבחרת מנצחת שתעזור לנו לנצח בבחירות", והפתיע כשקרא לכל ראשי המפלגות להודיע "על הצהרת נאמנות שבשום תנאי ושום מצב לא יקימו ממשלה איתם", כשהכוונה למפלגת רע"מ.

"סומך על חברי לגוש הימין שיצטרפו אלי, אבל המבחן האמיתי יהיה של אותם אלו שמבקשים לקבל קולות מהימין ולא עמדו במבחן הזה בפעם הקודמת איילת שקד, יועז הנדל, בני גנץ, גדעון סער ויאיר לפיד", הוסיף.

הצהרת הנאמנות שהוצגה בציונות הדתית.

יו"ר 'הציונות הדתית' גם קרא לבן גביר להגיע לאיחוד, למרות הכרזת האחרון על ריצה נפרדת: "ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום".

במהלך היום פנה יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו לבן גביר וסמוטריץ', וביקש באופן פומבי שישימו סוף לפיצול ויגיעו להסכמה על ריצה משותפת, בעוד האחרון הסכים, יו"ר 'עוצמה יהודית' דחה את הקריאה וטען ששותפו בכנסת האחרונה מתכנן ריצה עם עמיחי שיקלי.

במקביל לפריימריז, במפלגה מתכוונים לעשות לפחות עוד חיבור אחד עם גורם בגוש הימין כדי להבטיח מעבר של אחוז החסימה - בתחילה רצו עם 'עוצמה יהודית' של בן גביר, אך מאז הכרזתה על ריצה נפרדת מתנהלים מגעים מול עמיחי שיקלי ומפלגת 'נעם' שבראשות ח"כ אבי מעוז.

פריימריז מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד