כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרעיבו ושתלו פשפשים

יקריס את תיק 4000? התלונה של ניר חפץ נגד חוקריו

העדות בתיק 4,000 תיפסל? יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר החליט להגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך וחוקריו במשפט נתניהו | ההחלטה התקבלה אחרי עדות החוקר שלו והמידע שצמרת המשטרה התכנסה לדון בשאלה "איך מערערים את ניר חפץ"

יקריס את תיק 4000? התלונה של ניר חפץ נגד חוקריו
ניר חפץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניר חפץ, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, החליט להגיש תלונה במחלקת לחקירות שוטרים נגד מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך וחוקריו בתיק 4,000. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

על פי הדיווח, לדבריו של חפץ, הגיע אליו מידע כי במשטרה ובפרקליטות נערכה ישיבה שכל מטרתה הייתה "לערער את ניר חפץ". מה שמניע כעת את חפץ היא עדותו של החוקר שלו בתיק ניר שוורץ, בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות. חפץ שלח מסרון חריף: "מקווה שכשאתה מול המראה - אתה מתבייש".

עורך דינו של חפץ, אילן סופר, אמור לפנות לראש מח"ש ולקבוע איתה פגישה, שבה חפץ ימסור את תלונתו, בעיקר בכל מה שקשור לתרגיל החקירה שעשו לו. בתלונה הוא יטען בין היתר כי הוציאו אישה המקורבת אליו מביתה, עיכבו אותה לחקירה בניגוד לחוק והחרימו לה את הטלפון.

בנוסף יטען חפץ כי איימו עליו שיפרקו את המשפחה שלו, וכן כי הרעיבו אותו, שתלו לו פשפשים בשמיכות, ומנעו ממנו טיפול רפואי. "מדובר בלחצים בלתי חוקיים פלוס האיום לפרק את המשפחה שלי", אמר חפץ למקורביו והוסיף: "רציתי לבוא נקי לגמרי לעדות בבית המשפט. אני רוצה שהאמת לגבי האמצעים העבריינים שהופעלו עליי ייחשפו ושהאחראים יועמדו לדין".

כזכור, בעבר דיווחנו כי חפץ חשף בעדותו הסגורה בבית המשפט כי כאשר התלונן למקורבת אליו, על דליפת תרגיל החקירה שנעשה כלפיו - איים עליו החוקר האחראי במרומז שאם יתלונן בנושא, ייחשפו עליו עוד פרטים רגישים שאינם קשורים לחומר החקירה.

עד המדינה חפץ סיפר כי כששמע על דליפת מידע בעניין תרגיל החקירה ופרסום צפוי בתקשורת - פנה למשטרה ולפרקליטות בבהילות.

"מבחינתי האישית זה חבית של פצצת אטום שהניחו לפתח ביתי", העיד חפץ, "תנ"צ אלי אסייג אומר לי, הדבר האחרון שצריך להטריד אותי זו העדות הזאת בגלל החומרים שיש לו, חומרים פרטיים לא קשורים לחקירות, יעני מסר תיזהר כי אתה יודע מה עוד יש".

בעדותו חפץ הוסיף: "גם חוקרת אחרת העבירה לי מסר של איום שאני לא אעז להתלונן יותר. זה לא נאמר בצורה מפורשת אבל אדם אינטליגנטי יבין זאת". לדבריו, "זו לא פעם ראשונה ולא פעם אחרונה, שהם למעשה בוא נגיד ככה, שיגרו לעברי איומים כאלה. אתה יודע, בלשון של חצי מאפיה, שלא כדאי לך להתלונן עלינו".

ניר חפץ המחלקה לחקירת שוטרים תיק 4000 משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד