כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שימו לב לייפוי הכוח

"כספי הרוכשים עלולים להיות בסיכון": הודעה לציבור רוכשי הדירות

משרד הבינוי והשיכון בהודעה לציבור רוכשי הדירות לשים לב לייפוי הכוח עליו הם חותמים בזמן רכישת דירה | במשרד מסבירים שבנסיבות מסוימות כספי הרוכשים עלולים להיות בסיכון

"כספי הרוכשים עלולים להיות בסיכון": הודעה לציבור רוכשי הדירות
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבינוי והשיכון בקריאה היום (שלישי) לציבור רוכשי הדירות לשים לב לייפוי הכוח עליו הם חותמים בזמן רכישת דירה.

למעשה, במסגרת עסקת מכר דירה, לרוב יקבל מוכר הדירה מהרוכש ייפוי כוח לצורך רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש בטאבו, המשמשת להבטחת כספי הרוכש עד למסירת הדירה לרוכש וכן לצורך רישום בעלות הרוכש בדירה או בקרקע ומחיקת הערת האזהרה לאחר מכן.

במשרד הבינוי והשיכון מסבירים כי ייפוי הכוח הוא כלי חשוב לייעול עסקת המכר והעברת הזכויות לרוכש, וברוב המוחלט של המקרים, המוכרים עושים שימוש נאות בייפוי הכוח. עם זאת, ככל שייפוי הכוח בו מחזיק המוכר מאפשר לו ביצוע כל פעולה הנוגעת לרישומים בטאבו, באפשרותו גם למחוק את הערת האזהרה, לפני שהתקיימו הנסיבות המותרות בדין, ומבלי לקבל את רשותו של הרוכש. פעולה זו תעמיד את כספי רוכש הדירה בסיכון.

ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון מבהיר כי רוכשי הדירות זכאים לשאת ולתת בנוגע לנוסח ייפוי הכוח, לרבות באמצעות קביעת תנאים ונסיבות ספציפיות בהן ניתן יהיה להשתמש בו, וכמובן שגם זכאים להתייעץ בעורך דין לפני חתימת ייפוי כוח כאמור.

יודגש כי במקרה של מחיקת הערת אזהרה שלא כדין, המוכר חשוף להליכים מנהליים, לרבות הטלת עיצומים כספיים משמעותיים על ידי ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, וכן להליכים פליליים.

 

רכישת דירה משרד הבינוי והשיכון כספים סיכון ייפוי כח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד