כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
איים לנקום

זלנסקי נשבע כי אוקראינה תכבוש מחדש את קרים

בנאום לרגל יום העצמאות האוקראיני שחל היום, נשיא אוקראינה אמר כי קייב תשתמש בכל אמצעי שתמצא לנכון כדי לכבוש מחדש את חצי האי קרים. הוא גם התחייב להגיב בתוקף לכל התקפות רוסיות ביום העצמאות

זלנסקי נשבע כי אוקראינה תכבוש מחדש את קרים
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבטיח אתמול כי קייב תחזיר את שלטונה על האי קרים. חצי האי סופח באופן בלתי חוקי על ידי רוסיה ב-2014. "כדי להתגבר על הטרור, יש צורך להשיג ניצחון במאבק נגד התוקפנות הרוסית", אמר בועידת וידאו מקוונת. "יש צורך לשחרר את קרים. זו תהיה החייאה של החוק והסדר העולמי", אמר זלנסקי.

הנשיא אמר כי אוקראינה תכבוש מחדש את קרים בכל אמצעי שממשלתו תראה לנכון, וכי היא לא תתייעץ עם מדינות אחרות לפני שתעשה זאת. זלנסקי גם התחייב כי כל התקפות רוסיות ביום רביעי או בסביבותיו, יום העצמאות של אוקראינה - המציין את סיום השלטון הסובייטי על המדינה ב-1991, יתקבלו בתגובה חזקה.

זלנסקי אמר שהצבא יגיב למתקפה על קייב, כפי שיגיב לכל עיר שנפגעה על ידי רוסיה. "הם יקבלו תגובה, תגובה עוצמתית", אמר זלנסקי. "אני רוצה לומר שבכל יום התגובה הזו תגדל, היא תתחזק יותר ויותר".

נשיא פולין אנדז'יי דודה, אמר למנהיגים אחרים לא להעלים עין מהתוקפנות הרוסית, או לזנוח את הרעיון שאוקראינה יכולה להחזיר את חצי האי. "קרים התיה ונשארה ותהיה חלק מאוקראינה, בדיוק כמו שגדנסק היא חלק מפולין, ניס היא חלק מצרפת, קלן היא חלק מגרמניה ורוטרדם היא חלק מהולנד", אמר דודה.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה בוועידה כי מאז פברואר, מוסקבה משתמשת בקרים כתחנת ביניים להתקפות על אוקראינה וכן "שטח ניסוי לשיטות האכזריות שרוסיה מיישמת כעת בחלקים הכבושים האחרים של אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי יום העצמאות האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד