כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משפחתו התנכרה

ידיד היהודים: מוסלמי יליד פקיסטן, מומחה ללוחמה בטרור וציוני

נור דהרי, מוסלמי פקיסטני מלונדון, פרסם ספר חדש על צה"ל. נור הוא חוקר נגד טרור ושוטר לשעבר במשטרת לונדון, למד במכון הבינלאומי ללוחמה בטרור בהרצליה והרצה בפני מומחי אבטחה ישראלים. משפחתו נידתה אותו אבל הוא גאה לתמוך בישראל

נור דהרי עם ידיד חרדי
נור דהרי עם ידיד חרדי צילום: באדיבות המצלם

נור דהרי, מוסלמי יליד פקיסטן, מומחה ללוחמה בטרור, וציוני, אוסף מחקר לספרו הבא על איומים נגד ישראלים בזמן שהוא נוסע לאורך הגבולות המתוחים של ישראל עם עזה, סוריה ולבנון. ביקוריו בהר הבית, במתחם מסגד אל-אקצא ובכותל המערבי, הכו גלים ברשתות החברתיות. דהרי נמצא כעת בישראל, ומה שמייחד את דהרי ממומחי אבטחה אחרים, שהוא חסיד אדוק לדוקטרינה האסלאמית ו"ציוני מוסלמי".

דהרי נולד בפקיסטן, והגיע ללונדון בגיל 30. הוא מאמין בגרסה מתונה יותר של האיסלאם, על ידידותו זכה בתואר "חבר כבוד" של הפדרציה הציונית. דהרי הוא כיום המייסד והמנהל של התיאולוגיה האסלאמית ללוחמה בטרור (ITCT).

בראיון לאתר JNS הוא מספר על המסע הייחודי שלו לישראל ועל המחיר ששילם כי הוא תומך בישראל.

מה מביא אותך לישראל ובמיוחד לירושלים?

"לראות את האנשים, את העיר, את הרב-תרבותיות, את הרב-דתות. וכמובן, אני מאמין שלא רק ירושלים, אלא כל הארץ קדושה. ישראל היא ארץ קדושה וארץ מבורכת. לכל הדתות. לא רק לאסלאם. למעשה, זו לא אדמה מוסלמית. ואנחנו כובשים, למעשה. אנחנו כובשים כי האזור הזה הוא קדוש. זה מקום קדוש עבורנו, אבל הוא לא שייך לנו כי מוחמד לא אמר שהוא שייך לנו. הקוראן לא אמר שהוא שייך לנו. זה קדוש לנו אבל לא שייך לנו".

מה הרגשת בעת ביקורך במסגד אל-אקצא/מתחם הר הבית?

"בכנות, אני אומר כשהייתי באל-אקצא, קצת פחדתי. כי קיבלתי איומים. אז הלכתי לאל-אקצא, ואנשים הסתכלו עליי. כמה אנשים ממש עקבו אחרי, חשבתי, מי הם לעזאזל? למה הם מסתכלים עליי? למה הם עוקבים אחרי? לא ידעתי מה כוונתם. אז צעדתי במהירות לעבר כוחות הביטחון הישראליים באל-אקצא ונשארתי קרוב אליהם".

הביקור שלך במקומות הקדושים בכותל ובהר הבית עורר באז לא קטן ברשתות החברתיות. למה?

"כי האמירה שלי בטוויטר הייתה אמירה פשוטה, שכמוסלמי, יש לי זכות להיכנס לכותל, אף אחד לא עצר אותי, אף אחד מהשוטרים שהיו שם. הם רק אמרו, בסדר, המזוודות של כולם חייבות לעבור בידוק ביטחוני. אז הייתי בדיוק כמו כולם. שאלו אותי על כוונת הביקור שלי. אמרתי להם שזה רק כדי לראות את האתר הדתי, האתר הקדוש. הם אמרו, בסדר, ברוך הבא, לך לדרכך".

הוא סיפר כי במבצע צוק איתן ב-2014 הוא היה המוסלמי היחיד או הפקיסטני היחיד שתמך בגלוי בישראל באותה תקופה. "אז כבר הייתי דתי, כתבתי דברים דתיים על הקוראן. היה לי מעגל עצום של דתיים שקראו. אז הם לא ציפו שאתמוך בישראל".

"ואז החלטתי, אני חשבתי שזה הזמן הנכון. אז כתבתי בפייסבוק שאני, כמוסלמי דתי, תומך בזכות הקיום של ישראל. ואני מגן על צה"ל. אמרתי, "לישראל יש זכות להגן מפני מחבל וכל מוסלמי, ועלינו לתמוך ולעמוד לצד הישראלי, העם היהודי והישראלי". זהו זה. הפוסט הזה שינה את חיי.

איך זה שינה את חייך?

הוא ענה בבכי "המשפחה שלי עזבה אותי. אבא שלי, כולם עזבו אותי. כולם השאירו אותי לבד. קיבלתי הודעה מהמשפחה שלי. הם אמרו: "אנחנו מתנערים ממך".

מה עם אשתך?

"אשתי הייתה איתי, היא הייתה היחידה שתמכה בי, אשתי אומרת לי שאני בדרך הנכונה, ולא לפחד להתקדם, אני בגיבוי ממנה".

והיו לך הרבה איומים מאז?

"וואו אלוקים אדירים".

האם אתה חושב שפקיסטן תנרמל אי פעם את היחסים עם ישראל?

"לפקיסטן אין גבולות עם ישראל. השנאה שאימצנו היא שנאה ערבית שאימצנו, עם כסף ואינדוקטרינציה מוחות פקיסטניים. מה שהערבים שלנו אמרו לנו. זה מה שעשינו".

פקיסטן מוסלמים הר הבית הכותל המערבי ציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד