ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ח"כ משה גפני: "לפיד מתנכל למוסדות חסד חרדים"

לוועדת הכספים הוגשו עמותות שהתרומות להן מוכרות לצורכי מס, אך ללא כל מוסדות חרדים, כך טוען ח"כ משה גפני • "השנאה לחרדים מעבירה אותו על דעתו"

צילום: קובי הר-צי
צילום: קובי הר-צי

ברשימות שהוגשו בשבועות האחרונים לוועדת הכספים שאמורה לאשר עמותות וגופי סיוע שונים לסעיף 46, אין מוסדות חרדים, כך טוען ח"כ משה גפני.

לדברי גפני, "בארבעת הרשימות שהגיעו לאישור ועדת הכספים בימים הקרובים, אין אף גוף חרדי, לא בתי כנסת ולא מוסדות דת, לא ארגונים חרדיים, שום דבר שקשור למפעלי חסד.

"כאשר אנחנו היינו בוועדת הכספים בכל רשימה כזו היו גופים וארגונים חרדיים רבים מאחר ובאופן נורמלי החרדים נמצאים בסעיף הזה יותר, כי הם פחות מתוקצבים וזקוקים לתרומות, כעת שר האוצר פוגע גם בגיוס התרומות של החרדים, לא רק בתקצוב המדינה".

הרשימה שמאושרת על ידי שר האוצר מכילה גופים שאינם מתוקצבים על ידי המדינה ומדובר בצעד שנועד לעודד תרומות חיצוניות על מנת שיוכלו לפעול, העובדה שלא יינתן סעיף 46 לגופים הללו - תפגע בהם וביכולת לגייס תרומות לפעילותם.

"לא מדובר כאן על תקציב, על קצבאות, על תמיכת מדינה, להפך, המדינה יצאה מהתחומים בהם הגופים הללו עובדים, ובמקום שהמדינה תסייע להם להתקיים, לפיד פוגע בהם, השנאה מעבירה אותו על דעתו אנו נלך למאבק ציבורי שלא נרפה ממנו", אומר גפני, "שנאת החרדים הזו גובלת בגזענות"
גפני עמותות לפיד כסף חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד