י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
נערכים לפעולה צבאית

דיווח: מטוסי חמקן ישראלים חדרו לשטח איראן

באתר סעודי פורסם כי מטוסי חיל האוויר הישראלי חדרו לשטח איראן במהלך תמרון משותף עם צבא ארה"ב. מקור ערבי מסר לאתר הסעודי כי ביצוע התמרונים האינטנסיביים של ארה"ב עם ישראל מאשר כי הצדדים נערכים לפגוע באיראן אם המו"מ לחזרה להסכם הגרעין ייכשל, וכי ישראל תקבל תמיכה במבצע כזה

דיווח: מטוסי חמקן ישראלים חדרו לשטח איראן
מטוס חמקן F35 אדיר צילום: דובר צה"ל

ישראל וארה"ב ביצעו תמרון סודי בים האדום המדמה פגיעה באיראן מהים ומהאוויר ותפיסת ספינות מלחמה איראניות בים המפרץ. כך חשף מקור מערבי לאתר הסעודי "אילאף". אותו מקור הוסיף כי ישראל וארה"ב מבצעות מספר תמרונים משותפים, בחשאי ובפומבי, שמטרתם להתכונן לפגיעה במתקני גרעין איראניים כשהן ייאלצו לעשות זאת.

מהתמרונים והתרגילים המשותפים הללו ניתן להסיק כי ישראל לא תפגע באיראן לבדה, אלא תזדקק לסיוע צבאי שיינתן על ידי פיקוד המרכז של כוחות ארה"ב במפרץ.

לפי הדיווח הסעודי, במהלך השנה האחרונה ביצעה ישראל תמרון אווירי ענק, בו השתתפו מטוסי קרב מכל הסוגים, מל"טים ומטוסי ענק לתדלוק מטוסים באוויר. חלק מתמרונים אלו התרחשו בים התיכון, ביוון, בסהרה המערבית במרוקו ובמזרח התיכון.

אותו גורם דיווח כי מטוסי חמקן F-35 ישראלים טסו מעל המרחב האווירי האיראני יותר מפעם אחת בחודשיים האחרונים, וחדרו לאזור בו נמצאים מכ"מים רוסיים ואיראנים.

עוד נחשף כי ישראל וארה"ב ביצעו תמרון חשאי בים האדום לתקיפה באיראן מכיוון הים והיבשה - והשתלטות על ספינות מלחמה איראניות במפרץ הפרסי. מקור ערבי מסר לאתר הסעודי כי ביצוע התמרונים האינטנסיביים של ארה"ב עם ישראל מאשר כי הצדדים נערכים לפגוע באיראן אם המו"מ לחזרה להסכם הגרעין ייכשל, וכי ישראל תקבל תמיכה במבצע כזה.

 

מטוס חמקן חיל האוויר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד