כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התמקם בדירת חברים בת"א

חשב שהגיע לפיקניק: העובד הזר סולק מישראל

העובד הזר, הגיע לישראל במסגרת אשרת עבודה, במטרה לטפל בנער בן 14 הסובל ממוגבלות פיזית | 7 ימים לאחר הגעתו לבית המשפחה, התפטר העובד, והתמקם בדירת חברים בתל אביב

חשב שהגיע לפיקניק: העובד הזר סולק מישראל
מטוס צילום: pixabay

בהחלטה חריגה, עקב נסיבות יוצאות דופן: בוטלה אשרת עבודה למטפל זר שעזב מטופל בן 14 הסובל מוגבלות פיזית.

העובד הזר, מטפל סיעודי מהפיליפינים, הגיע לישראל ביולי 22 במסגרת אשרת עבודה, במטרה לטפל בנער בן 14 הסובל ממוגבלות פיזית, חוסר שיווי משקל וזקוק להשגחה צמודה.

שבעה ימים בלבד לאחר הגעתו לבית המשפחה, התקבלה תלונה מאבי הנער כי העובד התפטר ועזב את עבודתו כמטפל של הנער.

מלבד העובדה שהעובד לא הודיע על התפטרותו גם ללשכה הפרטית כנדרש, מבדיקה שנערכה התברר כי העובד לא התלונן ולא העלה כל טענה בדבר תנאי העסקתו ונהפוך הוא, העובד הועסק בתנאים ראויים וטובים, זאת בהתאם לגרסתו במהלך השימוע שנערך לו.

לאור האמור, עלה החשש כי העובד ניצל את האשרה לצורך כניסה לישראל ומיד עם התפטרותו התמקם בדירת חברים בתל אביב ולא עשה כל צעד משמעותי למציאת עבודה בענף הסיעוד בישראל.

לאחר הליך של שימוע ובדיקות מעמיקות, החליט מנהל אגף בכיר סיעוד במינהל עובדים זרים לבטל את רישיון העבודה של המטפל ולדרוש יציאתו בתוך 14 יום.

רשות האוכלוסין וההגירה הגיבו לסילוקו של העובד: ״מדובר בהתנהלות חמורה של עובד שידע היטב לאיזו עבודה הוא מגיע, אך אינו מבין את חומרת מעשיו ולמעשה, אינו מתאים לעבוד בתחום הסיעוד.

עזיבת מטופל כה צעיר ובמצב כל כך רגיש, מהווה נזק גדול למטופל והרשות תהיה עם אצבע על הדופק בכל מקרה שכזה. הרשות רואה בחומרה התנהלות כזאת של עובד זר בענף הסיעוד שהגיע לצורך עבודה בטיפול סיעודי אצל מטופל חסרי ישע."

 

עובד זר פיליפינים עובדי סיעוד אשרת עבודה סילוק רשות ההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד