כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תם עידן 'הלא נעים'

קמפיין שמעודד שתיית מים במקום משקאות קלים

בעקבות העלייה המשמעותית בהוצאות חברות המזון על פרסום מזון מזיק, ובעיקר על פרסום משקאות קלים המהווה אחוז גבוה מסך הוצאות חברות המזון על פרסום, יצא השבוע משרד הבריאות בקמפיין "סוף עידן הלא נעים", שמעודד צריכת מים על פני צריכת משקאות קלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

סביבת המזון שלנו מלאה בפיתויים וגירויים שמעודדים צריכה של משקאות קלים, חטיפים ומזון מהיר, ולהם יש ככל הנראה השפעה מכרעת על שיעורי ההשמנה והתפתחות מחלות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם.

בעקבות העלייה המשמעותית בהוצאות חברות המזון על פרסום מזון מזיק, ובעיקר על פרסום משקאות קלים המהווה אחוז גבוה מסך הוצאות חברות המזון על פרסום, יצא משרד הבריאות בקמפיין "סוף עידן הלא נעים", שמעודד צריכת מים על פני צריכת משקאות קלים.

פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה בשירותי בריאות הציבור: "משרד הבריאות מקדם מהלכים שמטרתם לשנות את סביבת המזון והנורמה התזונתית, כדי לצמצם משמעותית צריכה של משקאות מתוקים וממותקים ומזון בעלי סימונים אדומים, ולקדם תזונה בריאה ומקיימת. מחקרים רבים מן השנים האחרונות דנים בהשפעה המשמעותית שיש לפרסום על קבלת החלטות, ובמיוחד בקרב ילדים ובני נוער, ומתקיים דיון ציבורי נרחב לגבי מידת האחריות שיש לסביבת המזון שלנו, לזמינות המזון ולפרסום מזון, על החלטותינו מה לאכול ומה לא לאכול".

"כמו שאפשר לפרסם מזון שאינו בריא, אפשר לפרסם וצריך לעודד צריכת מזון בריא יותר והעדפת שתיית מים, פעולות שיועילו לכולנו, הן בריאותית, הן סביבתית והן כלכלית".

משקאות קלים משקאות ממותקים משקאות מוגזים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד