כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דיווח מטריד

אם הסכם הגרעין ייחתם: רוסיה תשתמש באיראן לעקוף סנקציות

רוסיה תשתמש באיראן כדי לעקוף סנקציות ולמכור נפט אם הסכם הגרעין ייושם. דיפלומטים מערביים אמרו כי המדינות מתכננות תוכנית 'החלפה': איראן תמכור נפט רוסי ללקוחותיה של רוסיה, וכך תעקוף רוסיה את הסנקציות שהטיל המערב עליה בשל פלישתה לאוקראינה

אם הסכם הגרעין ייחתם: רוסיה תשתמש באיראן לעקוף סנקציות
מכניס את משאבת הדלק צילום: מתוך הסרטון

אם ייחתם הסכם גרעין בין איראן למעצמות המערב, רוסיה מקווה להשתמש בטהראן שזה עתה הוסרו ממנה סנקציות כדי לעקוף את הסנקציות על יצוא הנפט רוסי, כך אמרו דיפלומטים מערביים לאתר 'פוליטיקו'.

יצוא הנפט של שתי המדינות נמצא בסנקציות כבדות: איראן בשל תוכנית הגרעין שלה ורוסיה בשל פלישתה לאוקראינה. אבל אם איראן תחזור להסכם הגרעין של 2015, יכולתה למכור נפט תיפתח.

הדיפלומטים אמרו ל'פוליטיקו' כי במקרה כזה, רוסיה ואיראן צפויות לחוקק מנגנון החלפה לפיו טהראן תקנה נפט רוסי לשימוש פנימי תוך ייצוא נפט משלה ללקוחות מטעם רוסיה, מה שיספק למוסקבה הרבה כסף והקלה מסנקציות נושכות.

"איראן היא שותפה טובה במאמץ הזה", אמר דיפלומט אחד. "לרוסיה יש קושי ולאיראן יש יכולת". בדיווח נאמר כי רוסיה ואיראן החליפו לאחרונה משלחות פיננסיות והן מניחות את היסודות בדיוק לתוכנית כזו. הוא גם אמר שמעצמות המערב לא יענישו את איראן על כך שעזרה לרוסיה להתחמק מהסנקציות, מכיוון שהן לא ירצו לסכן הסכם גרעין חדש.

איראן סנקציות סנקציות כלכליות מלחמת אוקראינה רוסיה הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד