כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ישראל מודאגת: ברק אובמה לא יעצור את הגרעין האיראני

הכוננות בצה"ל נמשכת למרות דחיית הפעולה נגד סוריה • חלוקת ערכות המגן תימשך היום לפי התוכנית • בכיר איראני: "אובמה הססן ומבולבל" • וסוריה חוזרת לשיגרה

צילום: חיל אוויר
צילום: חיל אוויר



למרות הודעת נשיא ארצות הברית ברק אובמה על דחיית הפעולה בסוריה אמש (מוצ"ש), בישראל לא מורידים כוננות.

הכוננות הגבוהה בפיקוד צפון ובחיל האוויר - צפויה להימשך גם בימים הקרובים. סוללות ההגנה האווירית, כיפת ברזל והפטריוט, הפרושות בצפון הארץ ובמרכזה ייוותרו במקומן.

בצה"ל יקיימו ככל הנראה במהלך היום הערכת מצב כדי לבחון את משמעויות דחיית הפעולה האמריקנית.

עוד בנושא:
ברק אובמה משחק גולף • בשאר אסד חוגג
בנט: "תלמדו לקח: שום דבר לא השתנה מאז השואה"
אין אמונה באובמה: קונספירציה או טיפשות

לפי שעה, לא בוטל גיוס המילואים שאושר ביום רביעי והיום יוחלט אם לשחרר את חיילי המילואים מפיקוד העורף, מחיל האוויר ומאגף המודיעין, שגויסו במהלך סוף השבוע.

היום ייפעלו רק ארבע נקודות חלוקת ערכות המגן ברחבי הארץ, בהן שלוש שיפעלו במרכז.

הצמצום אינו קשור להודעת אובמה וקשור לעומס הרב שנרשם בנקודות החלוקה בשבוע שעבר. בארבע הנקודות החדשות, הממוקמות באולמות גדולים, יתוגבר כוח האדם המחלק את הערכות.

הנקודות החדשות לחלוקת ערכות מגן שיפעלו החל מהיום: תל אביב, מרכז קהילתי רוזין, רחוב דרזנר 2, בשעות 10:00-19:00; בת ים, מרכז הרב נכויות, רחוב אהוד קינמון 10, בשעות 10:00-19:00; בני ברק, מרכז הפיס רמת אלחנן, רחוב אשל פינת רבינוב, בשעות 10:00-19:00; קריית מוצקין, חי פארק - רחוב החשמונאים 79, בשעות 9:00-19:00.

בימים רביעי וחמישי חולקו כ-20 אלף ערכות מגן, ביקוש של פי 5 ביחס לממוצע. עם זאת, בצה"ל מסרבים לנקוב במספר הערכות שחולקו בסך הכול.

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד העורף, שבה הוחלט כי בקצב ובכמות החלוקה הנוכחית ניתן להמשיך לחלק באופן שגרתי ולא במתכונת חירום, לא נפתחו בסוף השבוע נקודות החלוקה.

אי אפשר לסמוך על אובמה

בצמרת המדינית של ישראל שוררת דאגה בשל ההססנות שגילה אובה, וזאת ביחס לסוגיית הגרעין האיראני. לפי דברי פרשנים, ישראל הסיקה כי הנשיא האמריקני לא יעצור את הגרעין האיראני.

ראש המרכז ללימודים אסטרטגיים בטהראן, אמיר מוסאווי, אמר אתמול בראיון לערוץ "אל-ג'זירה", כי אין ספק שנאומו של אובמה הוכיח עד כמה הוא אדם מבולבל והססן.

מפקד משמרות המהפכה, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי הודיע כי, "ארצות הברית טועה אם חושבת היא שהתגובה על תקיפה שלה בסוריה תהיה רק בשטח סוריה".

זאת, בניסיון אולי להרתיע את חברי הקונגרס האמריקני מלתמוך בפעולה צבאית נגד דמשק.

במקביל, גם הגיעה אתמול לסוריה משלחת של חברי פרלמנט איראנים בראשות אחד ממקורביו של המנהיג הרוחני עלי חמינאי, ראש ועדת הביטחון הלאומי, עלא א-דין בורג'רדי.

סוריה חוזרת לשגרת מלחמת האזרחים. הצבא הסורי מנהל קרבות קשים מול האופוזיציה בשלל ערים ומחוזות במדינה ומפעיל את חיל האוויר שלו כדי להפציץ שכונות מאוכלסות. לא בנשק כימי חלילה, אלא "רק" בנשק קונבנציונלי.
סוריה צה''ל כיפת ברזל תחנות חלוקה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד