כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
על רקע החזרת השגריר

ארדואן התחייב: אמשיך לתמוך בפלסטינים

מאמצי הפיוס של טורקיה עם ישראל לא יפחיתו בשום אופן את תמיכתה של אנקרה בעניין הפלסטינים. כך אמר נשיא טורקיה ארדואן. "הפלסטינים מבינים כי הצעדים הללו יתרמו לפתרון הסוגייה הפלסטינית וישפרו את מצבו של העם הפלסטיני"

ארדואן התחייב: אמשיך לתמוך בפלסטינים
ארדואן ואבו מאזן בטורקיה צילום: לשכת נשיא טורקיה

הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אמר במהלך ביקורו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטורקיה, כי טורקיה מחויבת להמשיך לתמוך בפלסטינים. המנהיג הפלסטיני הגיע לאנקרה שבוע בלבד לאחר שטורקיה וישראל הודיעו על החלטתן להחזיר את היחסים הדיפלומטיים המלאים ולמנות מחדש שגרירים לראשונה מאז 2018.

"הצעדים שננקטו ביחסים שלנו עם ישראל לא יפחיתו בשום אופן את תמיכתנו בעניין הפלסטיני", אמר ארדואן. "להיפך, גם אחינו הפלסטינים מבינים כי הצעדים הללו יתרמו לפתרון הסוגייה הפלסטינית וישפרו את מצבו של העם הפלסטיני".

אבו מאזן לא התייחס ישירות להתקרבות בין טורקיה לישראל, אך הודה לטורקיה על תמיכתה ה"בלתי מעורערת" בפלסטינים. "אנו מודעים לתמיכתם בזכויות הלגיטימיות חירות ועצמאות", אמר. "אנחנו יודעים שטורקיה ומוסדותיה עומדים לצד העם הפלסטיני והמדינה הפלסטינית בכל תחום ותומכים בנו בזירה הבינלאומית".

בשבוע שעבר הודיעו ישראל וטורקיה שהן מחזירות את היחסים הדיפלומטיים המלאים בצעד האחרון בחודשים של פיוס בין שתי המדינות. טורקיה וישראל היו פעם בעלות ברית אזוריות קרובות, אבל היחסים נהרסו תחת ארדואן, שהיה מבקר גלוי של מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים.

שתי המדינות החזירו את השגרירים שלהן ב-2010, לאחר שכוחות ישראלים הסתערו על ספינת המרמרה שהייתה בדרכה לעזה ששבר את המצור הישראלי. התקרית הביאה למותם של תשעה מחבלים טורקים שהיו על הספינה במסווה של פעילי סיוע.

פלסטינים רשות פלסטינית רג'פ טייפ ארדואן אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד