י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תביעה: "החרדים במלון קראו לעברי 'שיקסע'"

משפחה שהזמינה חבילת נופש במלון הופתעה לגלות שמרבית הנופשים חרדים • בנות המשפחה סבלו מהטרדות וקריאות 'שיקסע' • בית המשפט חייב לפצות את המשפחה

צילום: אילוסטרציה. (אין קשר בין התמונה לנשוא הכתבה)
צילום: אילוסטרציה. (אין קשר בין התמונה לנשוא הכתבה)



בית המשפט קיבל טענת משפחה שתבעה סוכנות נסיעות שמכרה לה חבילת נופש במלון, בלי לעדכן שמרבית המבקרים במלון חרדים.

בחודש פברואר 2012 הזמינה משפחה מסוכנות הנסיעות 'מרגליות תיירות ונופש בע"מ' חבילת נופש לחופשת פסח בבית מלון בטבריה, ושילמה עבורה 7,500 שקל.

לטענת בני המשפחה, כאשר הגיעו לבית המלון התאכזבו ממצב התחזוקה הירוד של המקום, על מתקניו וחדריו. בית המשפט דחה טענה זו, שכן לדברי השופט על המשפחה לצפות לרמה ירודה לאור המחיר הנמוך של הנופש.

המשפחה טענה בנוסף כי כאשר הזמינו את החופשה מסוכנות הנסיעות נאמר להם במפורש כי במלון תתארח אוכלוסייה מגוונת, אולם עם הגיעם נוכחו לגלות כי רוב האורחים הם חרדים. בנות המשפחה, סבלו מהטרדות על רקע לבושן, ואף נקראו לעברן קריאות "שיקסע".

התובעים דרשו מסוכנות הנסיעות פיצוי בסך 40,500 שקל, אך סוכנות הנסיעות טענה מנגד, כי אין היא אחראית לטיב השירותים במלון ושלא הייתה יכולה לדעת את הרכב האוכלוסייה.

בית המשפט קבע כי כאשר הסוכנות נשאלה על ידי המשפחה באשר להרכב האוכלוסייה במלון היה עליה לבדוק זאת מול המשפחה אם דבר זה משמעותי עבורה, ובמקרה שכן לא היה ממליץ להם לרכוש את חבילת הנופש. סוכנות הנסיעות חויבה בתשלום פיצוי למשפחה בסך 5,250 שקל, בתוספת 3,500 שקל שכר טרחת עורכי דין.

תגובת סוכנות הנסיעות 'מרגליות תירות ונופש בע"מ': "המלון הנו שלושה כוכבים והמשפחה ידעה זאת. לכן התשלום היה בהתאם, וכך גם כתוב בפסק הדין.

"לגבי הטענה השנייה, המלון הנו גלאט, ומשרת גם את האוכלוסייה החרדית במהלך השנה. הצענו למשפחה להחזיר לה את הסכום המקורי שהם שילמו, בסך 7,500 שקל, אבל הם ציפו 'להתעשר' על חשבוננו ותבעו מעל 40 אלף שקל.

"לשמחתנו, בית המשפט לא חשב כמוהם והחזיר להם רק חלק מהתשלום המקורי, כך שבסופו של הדבר ההפסד היה שלהם, וחבל".
תביעה חרדים בית משפט טבריה חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד