ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התעלמות תקשורתית

ארה"ב תקפה כוחות הנתמכים על ידי איראן בסוריה

צבא ארה"ב ביצע תקיפות אוויריות בסוריה נגד מתקנים המשמשים קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה של איראן. "תקיפות מסוג זה נועדו להגן על כוחות ארה"ב מפני תקיפות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן

ארה"ב תקפה כוחות הנתמכים על ידי איראן בסוריה
לוחמים אפגנים בסוריה צילום: Iran international

ארה"ב תקפה כוחות הנתמכים על ידי איראן בסוריה. התקיפות באזור דיר אזור הגיעו כאשר ארצות הברית בדיונים עם איראן לגבו הסכם הגרעין שהציע האיחוד האירופי, שיחזיר את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015 שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרש ממנו והנשיא הנוכחי ביידן ביקש להחיותו מחדש.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אמר בהצהרה כי "תקיפות מסוג זה נועדו להגן על כוחות ארה"ב מפני תקיפות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן". איראן לא הגיבה עד כה על המתקפה וכלי תקשורת בשליטה ממשלתית במדינה לא דיווחו על כך.

ב-15 באוגוסט סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על תקיפה של מל"טים על מתחם המנוהל על ידי לוחמי אופוזיציה סורית בתמיכת הקואליציה וארצות הברית, האירוע הסתיים ללא נפגעים. ככל הנראה ארה"ב נקמה באיראנים ותקפה אתמול כוחות הנתמכים על ידם.

בהודעה על התקיפה האמריקנית ביום שלישי לא צוין אם היו נפגעים ולא נאמר אם התקיפות האוויריות בוצעו על ידי כלי טיס מאוישים או בלתי מאוישים. זאת לא הפעם הראשונה שמטוסי קרב אמריקאים פוגעים בכוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק ובסוריה. ארצות הברית פגעה במתקני אחסון נשק בשני מקומות בסוריה ואחד בעיראק ביוני אשתקד.

בנוגע להסכם הגרעין, ארה"ב ככל הנראה תקבל את הצעת האיחוד האירופי, ולאחר מכן יתקיים משא ומתן עקיף יותר עם איראן כדי לפתור את כל המחלוקות. ההסכם נוגע אך ורק להגבלת תוכנית הגרעין של איראן בתמורה להקלה בסנקציות של ארה"ב ואינו מכסה נושאים אחרים, כמו הפעילות האגרסיבית של איראן באזור או תוכנית הטילים שלה.

ממשל ביידן סירב להסיר את הסנקציות שהוטלו בשנת 2019 על משמרות המהפכה בשל "פעילותו המרושעת" והתמיכה בקבוצות פרוקסי במזרח התיכון כחלק מהסכם הגרעין.

איראן משמרות המהפכה תקיפה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד