א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תמיכה חרדית

גולדמן ניצח בפריימריז את המועמדת האנטי-ישראלית

דניאל גולדמן ניצח במרוץ במחוז ה-10 בניו יורק, וגבר על כמה מועמדים והבטיח את מקומו כמועמד המפלגה הדמוקרטית. הוא גבר על האנטי-ישראלית יו ליין ניאו שהביעה תמיכה גורפת בפלסטינים

גולדמן ניצח בפריימריז את המועמדת האנטי-ישראלית
דן גולדמן צילום: טוויטר

אנחת רווחה בקהילה היהודית והפרו ישראלית בניו יורק. עו"ד דן גולדמן, ניצח את יו-ליין ניאו, שהביעה תמיכה בחרם על ישראל ותומכת נלהבת בפלסטינים. המחוז ה-10 של ניו יורק, ששליש מתושביו יהודים תמך בו.

עורך הדין, ששימש כיועץ ראשי במהלך הליך ההדחה הראשון נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הוביל בסקרים בימי הסיום של המרוץ. הוא גם צפוי לנצח בבחירות הכלליות בנובמבר בפער גדול מול המועמד הרפובליקני.

גולדמן הכריז על ניצחונו ופרסם הצהרה בה הודה למועמדים האחרים שנגדם התמודד. "התוצאה של הערב היא ניצחון לכולנו שנחושים להיאבק למען זכויות היסוד שלנו, להילחם למען הפלנטה שלנו, ולהגן על ילדינו ושכנינו מפני מכת אלימות הנשק ופשעי השנאה. בחברה שלנו", אמר. "אני מתכבד להיות המועמד הדמוקרטי שלך לקונגרס במחוז העשירי".

גולדמן ניצח לאחר תמיכה חרדית גורפת. קבוצה של רבנים מלואר איסט סייד מנהטן, פרסמה כי הם תומכים בדן גולדמן לקונגרס. קואליציית רבני הלואר איסט סייד פרסמה מכתב בו נאמר: "אנו קוראים בחום לכל חברי הקהילה שלנו להצביע בפריימריז בקונגרס ביום שלישי הבא, 23 באוגוסט, עבור דן גולדמן".

הקבוצה מורכבת מהרב מאיר פרידמן, הרב ישכר גינסברג, הרב יוסף טוביה הורוביץ, הרב צבי רום והרב שמואל שפיגל. גולדמן קיבל גם אישורים של יותר מעשרים קהילות, ישיבות חסידיות ברובע 10 של ניו יורק, כמו גם מחבר המועצה שמחה אייכנשטיין.

המכתב פירט את המדיניות הספציפית של גולדמן שבה תומכים הרבנים. "אנו מצפים לתמיכה הגורפת של דן גולדמן בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. בנוסף, אנו מאמינים שדן גולדמן יעזור לנו לחזק ולאבטח את הקהילה שלנו ואנו בטוחים שהוא יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח סיוע לקהילה שלנו".

בחירות אנטישמיות ארה''ב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד