כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"כמו פטריות הזיה"

משפחה שלמה אושפזה בעקבות פטריות מקופסת שימורים

משפחה ישראלית אכלה פטריות מקופסת שימורים, אך כעבור זמן קצר התחילו להרגיש מוזר. הם אושפזו בבית החולים: "שאלו אותנו אם השתמשנו בסמים". משרד הבריאות ממתין לתוצאות המעבדה, ובמקביל ממתין להשלמת המידע הרפואי מהמתלוננת

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ורד כהן

משפחה ישראלית שאכלה ארוחת ערב חלבית החלה להרגיש רע אחרי חצי שעה. לאחר שפונו לבית החולים שיבא-תל השומר, שם עברו שטיפת קיבה, טענו בני המשפחה שפטריות שאכלו היו פטריות הזיה לכאורה. כך דיווח אבי סדרינה ב-N12.

על פי הדיווח, אם המשפחה קנתה קופסת שימורים של פטריות שמפיניון ואלו בושלו עם פסטה. לאחר התאוששותם, סיפרו על הרגעים שלאחר אכילת הפטריות: "ראיתי את כולם בצורה שונה". בת משפחה טענה כי לא הצליחה לדבר במשך 10 דקות. לדבריה היא איבדה תחושה פיזית ואף התחילה להזות: "ראיתי את אמא שלי כילדה בת שבע, עם פרצוף של ילדה".

"הסתחררתי ונשכבתי על הרצפה. ראיתי את כולם בצורה שונה. בתוך כמה דקות הבית הפך לבית חולים קטן", סיפרה הבת. "הפרמדיק הראשון שהגיע שאל אותנו אם השתמשנו בסמים. אני? סמים? אני לא שותה ולא מעשנת".

מומחים ששוחחו עם N12 הסבירו כי התסמינים שהמשפחה תיארה לא בהכרח נובעים מפטריות הזיה. הסבר אפשרי נוסף הוא שבקופסת השימורים היה חיידק שגורם לתסמינים דומים.

תגובת משרד הבריאות: "במשרד הבריאות התקבלה לפני כשבועיים תלונה על תופעות לוואי חמורות בעקבות אכילת פטריות מקופסאות שימורים של שני מותגי מזון, וחשד להרעלת קיבה. התלונה נסובה סביב מזון מבושל וקופסאות שימורי פטריות ריקים. התסמינים שאובחנו היו דומים לפטריות הזיה או חומר נרקוטי אחר. התלונה כללה עדות על תסמיני הרעלה מידיים, מה שהעלה ספק שמדובר בהרעלת מזון, בשל הצמידות של זמן האכילה לתסמינים. בשל אופיה החריג של התלונה, נכחו בעת קבלתה מנהל המחלקה ומפקח נוסף ובוצעה בקרה במרכול שממנו נרכשו המוצרים מיד למחרת".

"במקום אותר ונדגם מותג אחד שנמצא עדיין בבדיקות מעבדה, אך לא אותר מותג נוסף ונטען שהמרכול לא משווק מותג זה. המתלוננת הופנתה להגשת למשטרת ישראל להגשת תלונה. משרד הבריאות ממתין לתוצאות המעבדה, ובמקביל ממתין להשלמת המידע הרפואי מהמתלוננת וכן לתשאול חוזר לצורך איתור מקום רכישת המותג הנוסף".

פטריות הזיה פטריות משרד הבריאות הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד