כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ישות זרה ועוינת"

הליכוד ליועמ"שית: לחקור את התערבות הרשות הפלסטינית בבחירות

בעקבות הדיווחים כי הרשות הפלסטינית מתערבת בבחירות בישראל בניסיון לסכל את שובו של נתניהו לשלטון, מפלגת 'הליכוד' פנתה ליועמ"ש לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה מקיפה: "מדינה ריבונית אינה יכולה להרשות לעצמה התערבות חיצונית של ישות זרה ועוינת בהליך הבחירות לכנסת"

הליכוד ליועמ"שית: לחקור את התערבות הרשות הפלסטינית בבחירות
בנימין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו מאזן) צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הליכוד פנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בדרישה לפתוח בחקירה מקיפה נגד ההתערבות של הרשות הפלסטינית בבחירות בישראל. בפניית הליכוד שהוגשה על ידי נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אילן בומבך, נכתב: "בסוף השבוע נחשפה בתקשורת פרשה חמורה, במסגרתה ראשי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו-שחאדה (להלן: "ראשי הרשימה המשותפת"), נפגשו בחשאי עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית, במטרה להשפיע, באופן פסול, על תוצאות הבחירות בישראל".

"לפי דיווחים אלה, במהלך השבוע הקודם נפגש מאג'ד פרג', מקורבו של ראש הרשות הפלשתינית ומי שמכהן כראש המודיעין ברשות, עם ראשי הרשימה המשותפת, פעמיים, ברמאללה, באופן חשאי, כדי לפעול בדרכים שונות שימנעו מתנועת הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, לגבש קואליציה לאומית שתזכה לאמון רוב חברי הכנסת", נכתב בפניה ליועמ"ש.

בליכוד טוענים כי "מדינה ריבונית אינה יכולה להרשות לעצמה התערבות חיצונית של ישות זרה ועוינת בהליך הבחירות לכנסת. אם הרשות הפלשתינית תצליח במזימתה להשפיע על תוצאות הבחירות ולהקים ממשלה שתיתמך על-ידי רע"מ והרשימה המשותפת, המציאות הישראלית תשתנה ללא הכר. אולם כאן עניין לנו בהתערבות זרה בנסיבות חמורות ומסוכנות. ראשי הרשימה המשותפת שוחחו עם ראש המודיעין ברשות, גורם חיצוני שהוא זר ועוין, על עיצוב אופן ההצבעה של הציבור הערבי-ישראלי בבחירות לכנסת ישראל, כדי להשפיע על הרכבה והרכב הממשלה שתוקם בישראל. אם תכנן של שיחות אלה ומהלכים שנדונו בהם אינם בגדר הפרעה חמורה למהלך הסדיר של הבחירות בישראל – אין לדעת הפרעה חמורה מהי".

בחירות לכנסת ה-25 הרשות הפלסטינית גלי בהרב מיארה התערבות מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד