כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ישראל נדחקת הצידה

דיווח: לפיד דורש שיחה עם ביידן ומסורב

ארה"ב העבירה את תשובתה על התגובה האיראנית לטיוטת הסכם הגרעין ונראה כי ישראל נדחקת הצידה בכל הקשור להשפעתה על ההסכם | במל"ל ניסו לקבוע שיחה בין לפיד לביידו אך סורבו | גנץ ימריא לפנות בוקר לוושינגטון, אך הוא לא צפוי להיפגש עם מקבילו

דיווח: לפיד דורש שיחה עם ביידן ומסורב
יאיר לפיד עם ג'ו ביידן צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

בעוד שיחות הגרעין מול איראן נכנסות להילוך גבוה ונראה כי עומדים לקראת חתימה על הסכם חדש, אפשר לומר שישראל אינה שיקול משמעותי בסל השיקולים של ארצות הברית. ב'חדשות 13' דווח הערב כי על אף שכמה מהבכירים הישראלים נסעו לוושינגטון על מנת למזער נזקים, כשבישראל ביקשו לקיים שיחה דחופה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - מהבית הלבן השיבו כי הנשיא "נמצא בחופשה".

על פי הדיווח, בימים האחרונים, במטה לביטחון לאומי עובדים על שיחת טלפון בין ראש הממשלה לפיד והנשיא ביידן כשכאמור עד עתה ללא הצלחה. חרף דחיית השיחה על ידי האמריקנים גורמים ישראליים מעריכים שהשיחה בין השניים תתקיים בסופו של דבר וייתכן שבזמן הקרוב.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ, שימריא לפנות בוקר לביקור בארה"ב, כלל לא צפוי להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין משום שגם הוא "נמצא מחוץ לוושינגטון", כך על פי הדיווח, נאמר לגורמים הישראליים.

מוקדם יותר הערב, התפרסם כי ארה"ב העבירה את תשובתה על התגובה האיראנית על טיוטת הסכם הגרעין שמצדה הודיעה כי התחילה "לבחון בדקדקנות את התגובה האמריקנית" אותה תעביר למתאם האירופי. זה קורה טרם הגעתו של גנץ לוושינגטון ולפני השיחה בין רה"מ לפיד והנשיא ביידן. גורם מדיני אמר ל'חדשות 13' כי "הפערים בינינו לבין האמריקנים גדולים מאוד".

הגרעין האיראני הסכם הגרעין יאיר לפיד ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד