ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ואיך נתניהו משיג 61?

סקרים מפתיעים: בן גביר חזק משמעותית ויציב מסמוטריץ' שמסתכן

ארבעה סקרי מנדטים שהתפרסמו הערב - 69 ימים לפני פתיחת הקלפיות מציגים תמונה שונה, אולם בשניים מהם נתניהו משיג 61 ומקים ממשלת ימין-חרדים. בן גביר מפתיע לראשונה עם 9 מנדטים, לעומת סמוטריץ' שבאחד הסקרים לא עובר ובאחר קרוב לאחוז החסימה | כל הנתונים

סקרים מפתיעים: בן גביר חזק משמעותית ויציב מסמוטריץ' שמסתכן
בן גביר/נתניהו/ סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/שריה דיאמנט, פלאש 90

אחרי סיום עונת הפריימריז במפלגות שבוחרות את הרשימה לכנסת באמצעות בחירות דמוקרטיות, ארבעה סקרי מנדטים התפרסמו הערב (רביעי) ובכולם תוצאות מפתיעות מסוג אחר. לפי שני סקרים, גוש נתניהו משיג 61 מנדטים ומרכיב ממשלה, לפי סקר אחר 60 ובסקר נוסף יורד ל-58, עקב כך ש'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' אינה עוברת את אחוז החסימה ברימה עצמאית ללא בן גביר. האחרון לעומתו מפתיע בשני סקרים עם 9 מנדטים, בסקר אחר 8 ובסקר נוסף עם 5 מנדטים.

סקר דרמטי: גוש נתניהו יורד ל-58 בגלל סמוטריץ' שלא עובר

לפי סקר מנדטים של מכון 'מדגם' ומנו גבע עבור 'חדשות 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה משיגה 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ וגדעון סער - 13 מושבים, 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר מפתיעה לבדה עם 9 מושבים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי עם 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני מקבלת בסקר 7 מושבים, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון, מתחזקת מהסקרים הקודמים ל-6, 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה - 5, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי - 5, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 5 מושבים וגם רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 5 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאת במפתיע מפלגת 'הציונות הדתית' שבראשות בצלאל יואל סמוטריץ' עם 2.8% בלבד, לצידה 'הרוח הציונית' בראשות איילת שקד עם 1.8%. לפי הסקר, גוש נתניהו עומד על 58 מנדטים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שעומד על 57, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 5 מושבים.

סיבה לדאגה? סמוטריץ' נואם במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי הסקר, אם בן גביר ירוץ יחד עם סמוטריץ, השניים יקבלו 11 מנדטים וגוש נתניהו יגדל ל-59. 

סקר 'חדשות 13': הליכוד יורד ל-30 אבל יש ממשלת 61

גם ב'חדשות 13' פרסמו הערב סקר מנדטים שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', לפיו מפלגת 'הליכוד' חוזרת לגודלה הנוכחי עם 30 מושבים, 'יש עתיד' עם 23, 'המחנה הממלכתי' לא מתרומם ונותר על 12 מושבים, 'עוצמה יהודית' של בן גביר מפתיעה גם בסקר זה עם 9, ש"ס - 8, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7, ו'הציונות הדתית' של סמוטריץ' משיגה 7.

אם נסכם בינתיים, בן גביר וסמוטריץ' בריצה נפרדת מביאים לפי סקר זה 16 מנדטים, אולם גורעים מכוחו של 'הליכוד'.

בהמשך הסקר, 'ישראל ביתנו' של ליברמן עם 6, 'הרשימה המשותפת' 5 מושבים, 'העבודה' - 5, 'מר"צ' למחרת הפריימריז עם 4 בלבד. גם רע"מ - 4.

מתחת לאחוז החסימה: הרוח הציונית של שקד עם 2.5% ו'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.3%.

נתניהו ומס' 2 שלו יריב לוין. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי סקר זה, גוש נתניהו עומד על 61 וישנה ממשלת ימין הכוללת את הליכוד, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ש"ס ויהדות התורה.

סקר 'כאן 11: סמוטריץ' על סף אחוז החסימה בלי בן גביר

לפי סקר מנדטים נוסף שערך מכון 'קנטאר' בראשות דודי חסיד ופורסם הערב ב'כאן 11', סמוטריץ' על סף אחוז החסימה בלי בן גביר - שזוכה ל-8 מנדטים. איחודים בין 'מרצ' ל'עבודה' ובין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית' מחלישים את שתי הרשימות.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים: 'הליכוד' - 33 מושבים, 'יש עתיד' - 22, 'המחנה הממלכתי' - 14, 'עוצמה יהודית' - 8, ש"ס גם כן עם 8, 'יהדות התורה' - 7, 'ישראל ביתנו' - 5, 'מרצ' - 5, 'העבודה' - 5, 'הרשימה המשותפת' - 5, 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים, כמו גם רע" עם 4 מושבים בלבד.

לפי סקר 'כאן 11', ריצה משותפת של סמוטריץ' ובן גביר יחד מניבה עשרה מושבים, פחות שניים מריצה נפרדת. 

טובים השניים. צילום: פלאש 90.

649 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה השתתפו בדגימה משולבת אינטרנטית וטלפונית, כולל המגזר הערבי. הסקר בוצע ב-24 באוגוסט, 3,414 התבקשו להשתתף, טעות הדגימה - 3.9%.

סקר 'ערוץ 14': בן גביר וסמוטריץ' מביאים נתון זהה יחד ולחוד

לאחר הפריימריז ב'ציונות הדתית' וב'מרצ', סקר מנדטים של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון, מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, 69 ימים לפני יום הבחירות, 'הליכוד' עם 35 מושבים, 'יש עתיד' - 22, 'המחנה הממלכתי' עם 12, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' - 10 מושבים בריצה משותפת ובנפרד 5 לכל אחת.

ש"ס - 8, 'יהדות התורה' - 7, 'הרשימה המשותפת' - 6, 'ישראל ביתנו' - 6, 'העבודה' - 5, 'רע"מ' - 4, וגם 'מר"צ' - 4. מתחת לאחוז החסימה:
הרוח הציונית עם 2.1%.

לפי סקר זה, גוש נתניהו עם 61 מנדטים להרכבת ממשלת ימין-חרדים. לעומת גוש המרכז שמאל + הרשימה המשותפת שמשיג 59.

מארבעת הסקרים עולה כי 'הרוח הציונית' של איילת שקד ויועז הנדל לא עוברת את אחוז החסימה, למרות צירופו השבוע של איש המגזר הדתי, אמיתי פורת ושיבוצו במקום השלישי. נראה כי שקד תצטרך לבצע איזשהו איחוד או ליהוק מועמד מפתיע וסוחף במיוחד, כדי לצלוח את הבחירות הללו ולהשתחל לכנסת.

בחירות לכנסת ה-25 סקר מנדטים סקרים בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד