כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החטא ועונשו

'חלה' ו'תפילין': מילות הקוד בתוכנית הונאת המס של שני יהודים

עורך דין בסן דייגו נידון בבית משפט פדרלי על קשר עם רב לשעבר בסן דייגו ארה"ב לביצוע הונאת מס, תוך שימוש בשפת קוד על "עטיפת תפילין" כדי להסתיר את כוונותיהם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד הכלכלה

עורך דין, יהודי נידון לשנת מאסר בגין מעורבותו בתוכנית העלמת מס בה היה מעורב גם רב מקומי בפוואי סן דייגו ארה"ב, הרב המעורב הואשם ביולי 2020, ונידון ל-14 חודשי מאסר בינואר האחרון. התובעים אמרו כי השניים הגו תוכנית "90/10", עורך הדין תרם תרומות לרב, מהן הזרים הרב 90% מהכספים בחזרה לעורך הדין תוך שהוא לוקח לעצמו 10% נוספים.

תוכנית זו החלה בשנת 2010 עם סכומים של עשרות אלפי דולרים, שהגיעו ככדור שלג מתגלגל לסכומים גדולים יותר עם הזמן. התובעים גם אומרים כי עורך הדין טען באופן כוזב כי תרומות המרמה ניתנות לניכוי מס בהחזרי המס שלו, מה שהפחית את סכום מס ההכנסה האישי ששילם בסך כולל של כ-500,000 דולר בין 2011 ל-2017.

השניים תקשרו בשפה מקודדת, כשהם מתייחסים למזומן כ"חלה" ולמקור הכסף כ"האופה". הרב היה מזמין את שותפו ל"עטוף תפילין" כשהיה מארגן משלוחים של צ'קים, מזומן וזהב. התובעים אומרים כי השתתפותו של עורך הדין בתוכנית כללה קבלת מיליון דולר בחזרה במטבעות זהב מהרב במהלך שנת -2018.

מלבד השניים הואשמו בעבר גם 11 אנשים נוספים שהיו מעורבים במזימה. עורך הדין הודה באשמה, ובמסגרת עונשו הוא נאלץ להחזיר את הזהב. רשיונו לעריכת דין נשלל לצמיתות, כך על פי לשכת עורכי הדין של מדינת קליפורניה.

חלה תפילין הונאת מס סאן דייגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד