כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתחת לאף של המפקד

מתחזים הקימו תחנת משטרה פיקטיבית וגבו שוחד ממאות בני אדם

קבוצה של מתחזים הקימה 'תחנת משטרה' פיקטיבית בהודו. המתחזים לבשו מדי משטרה, היו מצוידים בכלי נשק, נסעו ברכבים דומים לניידות משטרה, וגם טיפלו בתלונות. אבל בעיקר הם היו עסוקים בנטילת שוחד מתושבים מקומיים

מתחזים הקימו תחנת משטרה פיקטיבית וגבו שוחד ממאות בני אדם
תנועה בהודו צילום: Pixabay

מתחזים הקימו תחנת משטרה מזויפת בעיירה במדינת המחוז ביהאר בהודו. המתחזים הקימו את התחנה בבית מלון שאת חלקו הם שכרו. כמו כן, הם גייסו צעירים מכמה כפרים באזור, ושילמו להם 500 רופי (כעשרים דולרים) ליום עבודה, הללו התחזו גם הם לשוטרים והפעילו מעין סניפים של אותה התחנה בכפרים השונים.

במשך שמונה חודשים ניצלו השוטרים המזויפים את הכבוד הרב שרוחשים אזרחי הודו לשוטרים וללובשי מדים באופן כללי, וכך הם נהגו לדרוש דמי חסות, לגבות שוחד מאנשים שביקשו עזרה במציאת דיור ציבורי או בהשגת עבודה במשטרה, וכן מאנשים שנתפסו כשהם עוברים על החוק, ותמורת תשלום מתאים הצליחו לחמוק מקבלת קנס גדול יותר. כך לפחות הם חשבו. האופרציה כולה פעלה כאמור מבית המלון, שבאופן אבסורדי שוכן במרחק של 500 מטרים מביתו של מפקד תחנת המשטרה האמיתית באותו אזור.

מפקד התחנה משום מה לא שם לב לשוטרים הרבים שמסתובבים באזור ועסוקים בנטילת שוחד מהתושבים האומללים שהורגלו לשלם שוחד לשוטרים אמיתיים ולקבל תמורה, והפעם הניחו את כספם על קרן הצבי. הפרשה נחשפה כששוטר אמיתי הבחין בעמיתיו המזויפים, והתפלא מאוד לגלות שיש להם אקדחים מדגם שונה, ולא כאלו שבהם מצוידים כל השוטרים בהודו. הוא התעניין באקדחים הללו, והחל לברר מתי חילקו אותם ולאילו תחנות משטרה, התעניינות שבסופו של דבר הובילה אותו לחשוף את תחנת המשטרה המזויפת.

כששמעו על כך במשטרת הודו שלחו כוחות אמיתיים כדי לתפוס את אלו המזויפים, ואכן בפשיטה על המתחם נעצרו כמה מתחזים, אבל לפי הדיווחים, רוב המתחזים נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה, וגם מנהל הכנופייה טרם נתפס. יצוין כי התחזות לשוטר היא לא תופעה נדירה בהודו, ובעבר כבר נחשפו מקרים רבים בהם אזרחים לבשי מדי שוטרים כדי לקבל טובות הנאה. עם זאת, הקמתה של תחנת משטרה שלמה שמורכבת כל כולה משוטרים מתחזים, היא סנסציה של ממש, או לפחות העובדה שהפעם הסיפור הזה נחשף.

הודו התחזו לשוטרים תחנת משטרה שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד