י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ברית דמים

רוסיה החלה להשתמש במל"טים מתוצרת איראן במלחמה

הברית המתהווה בין טהראן למוסקבה קורמת עור וגידים. רוסיה החלה להשתמש במל"טים מתוצרת איראן במלחמה באוקראינה ואיראן הציעה את הרשתות הפיננסיות שלה כדי לעזור לרוסיה להתחמק מסנקציות, כך לפי גורמי מודיעין מערביים

רוסיה החלה להשתמש במל"טים מתוצרת איראן במלחמה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

רוסיה החלה להשתמש במל"טים מתוצרת איראן במלחמתה באוקראינה, ואיראן נעזרת ברשתות הפיננסיות שלה לעזור לרוסיה להתחמק מהסנקציות, כך לפי ה'וושינגטון פוסט' בציטוט גורמי מודיעין מערביים.

עבור רוסיה, שנאבקת לשמור על המומנטום באוקראינה לאחר שישה חודשים של מלחמה אכזרית, הסיוע האיראני החדש עשוי להיות מהלך שובר שוויון, כך מזהירים גורמי המודיעין. "זו לא רק ברית טקטית", הסביר פקיד אחד. מכיוון שסין והודו מסרבות למכור נשק לרוסיה, איראן עלולה להפוך לצינור חיוני לנשק וכסף.

"הם יודעים את כל הטריקים בספר", במונחים של התחמקות מסנקציות, אמר גורם המודיעין על איראן. איראן יכולה לנצל את רשת התשתית הקיימת שלה של חברות גז ודלק ומוסדות פיננסיים אחרים במסע ביטול הסנקציות הזה. הסיוע הכספי האיראני לרוסיה יהיה קל עוד יותר אם הסנקציות נגד טהראן יוסרו כחלק מחידוש הסכם הגרעין עם איראן מ-2015, כך הזהירו גורמי המודיעין.

כדי לחזק את מלאי הנשק המדולדל של רוסיה, איראן החלה לספק מאות מל"טים מתאבדים, כך על פי גורמי המודיעין. רחפנים אלה יהיו כנראה חלק מסדרת "שאהד" שאיראן השתמשה בו בהצלחה בעיראק ובסוריה.

הרוסים מיהרו לשים את המל"טים האיראניים מעל שדה הקרב. "במהלך השבועות האחרונים, פקידים רוסים ערכו אימונים באיראן כחלק מההסכם להעברת מל"טים", רוסיה שיגרה החודש את הלוויין "חיאם" האיראני, בעל "יכולות ריגול משמעותיות".

כדי להרחיב את הקשרים הכלכליים בין רוסיה לאיראן ולבנות מסגרת להתחמקות מסנקציות - רוסיה שלחה מנהלים מגזפרום וחברות אחרות מרוסיה לטהראן, כך דווח בפוליטיקו. פקידי כלכלה איראניים ביקרו במוסקבה.

עסקת המל"טים של רוסיה עם איראן היא סימן לבעיות אספקת נשק של מוסקבה לאחר שישה חודשי מלחמה באוקראינה. גורמי מודיעין אומרים כי מוסקבה היססה בתחילה לפנות לטהראן. רוסיה אוהבת לחשוב שהיא מעצמת על שלא זקוקה לעזרה משכנים. "זה מראה על ייאוש רב מצד הרוסים שהם תלויים באיראנים כאן", אמר בכיר בממשל ל'וושינגטון פוסט'.

נכון לעכשיו, רוסיה נאבקת להשוות את זרימת הנשק מארה"ב ובעלות בריתה של נאט"ו לאוקראינה, רוסיה לא יכולה להרשות לעצמה להיות בררנית כל כך. זה טוב לרוסיה לטווח הקצר. אבל זה מציב את רוסיה במקום מבודד ומסוכן עוד יותר לטווח הארוך.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מזלטים סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד