י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשארים בבית

המכתב ששלחה אפל לעובדים יצר משבר בחברה

עובדי אפל הביאו התנגדות להוראת החזרה למשרדים של החברה, ואף השיקו עצומה לפיה החברה מסתכנת בפגיעה בגיוון וברווחת העובדים על ידי הגבלת היכולת לעבוד מרחוק

המכתב ששלחה אפל לעובדים יצר משבר בחברה
החנות של אפל בניו יורק צילום: Nati Shohat/FLASH90

מכתב ששלחה חברת אפל בשבוע שעבר לכל עובדי החברה, הצליח להרגיז את העובדים. המזכר, בו היה חתום המנכ"ל טים קוק, דרש, שהעובדים יידרשו לעבוד מהמשרדים שלושה ימים לפחות בשבוע החל מספטמבר. לפי ההודעה, העובדים יידרשו להגיע פיזית בימי שלישי וחמישי וביום נוסף לפי בחירת כל צוות.

ב"כלכליסט" דווח ע"פ מה שפורסם ב"גרדיאן, כי עובדי אפל הביעו התנגדות להוראת החזרה למשרדים של החברה, ואף השיקו עצומה לפיה החברה מסתכנת בפגיעה בגיוון וברווחת העובדים על ידי הגבלת היכולת לעבוד מרחוק.

למעשה, התוכנית היא פחות נוקשה מהצעות קודמות, שהיו מחייבות את העובדים לשוב למשרדים בימי שני, שלישי וחמישי באופן קבוע. לדבריו של קוק, התוכנית "תעצים" את היכולת של החברה לעבוד בגמישות, "ובמקביל תשמר את שיתופי הפעולה הבין-אישיים, החיוניים לתרבות שלנו".

אך בכל זאת, קבוצה של עובדים הפועלים תחת הכינוי "אפל ביחד" (Apple Together) החלה בהפצת העצומה המתנגדת להוראות של קוק. לפי העצומה, הענקת גמישות גדולה יותר לגבי מקום העבודה תקדם גיוון רב יותר בקרב העובדים.

בעצומת העובדים נכתב כי "אנחנו מאמינים שאפל צריכה לעודד, לא לאסור, מודל עבודה גמיש כדי לבנות חברה מגוונת ומצליחה יותר שבה נרגיש בנוח 'לחשוב אחרת' ביחד". עוד הוסיפו כי ההוראות מפספסות את העובדה שהעובדים "שמחים ויעילים יותר" כשיש פחות דרישות לעבודה מסורתית. הקבוצה פרסמה גם בטוויטר לינק לעצומה. המטרה היא ככל הנראה לאסוף השבוע מספיק חתימות, לאמת אותן ואז להעביר את העצומה לבכירים בענקית הטכנולוגיה.

בעוד חברות טכנולוגיה אחרות כמו טוויטר חשפו בתחילת המגפה מדיניות חדשה המאפשרת לעובדים לעבוד באופן קבוע מהבית, באפל שמרו על העמדה לפיה העובדים יצטרכו לחזור בהמשך לעבודה מהמשרדים.

לפחות עובד בכיר אחד עזב בשל המדיניות הזו של אפל. איאן גודפלו, מנהל תחום למידת המכונה באפל, הודיע במאי לעובדים שהוא עובר לגוגל, וציין כי אחת הסיבות לכך היא הסדרי עבודה גמישים יותר. "אני מאמין בכל הלב שגמישות גדולה יותר היתה המדיניות הטובה ביותר עבור הצוות שלי", אמר גודפלו.

ע"פ הדיווח, באפל טרם מסרו תגובה לידיעה.

 

אפל משבר עובדים עצומה רווחים עבודה מהבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד