כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נכנעים להתייקרות

עלייה מוגזמת במחירי הרכב, אך את הצרכנים בארה"ב זה לא באמת מעניין

הריבית בארה"ב כבר עומדת על 2.5% אך זה לא מונע ממחיר של רכב חדש בארה״ב להתקרב לשיא | המחיר הממוצע לרכב חדש בחודש אוגוסט עמד על 46,259 דולר, מחיר אשר מגלם עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה

עלייה מוגזמת במחירי הרכב, אך את הצרכנים בארה"ב זה לא באמת מעניין
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחירים של רכבים חדשים מתקרבים לשיא חדש: ע"פ דיווח שהובא ב"bizportal", המחיר הממוצע לרכב חדש בחודש אוגוסט עמד על 46,259 דולר, מחיר אשר מגלם עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

אך מסתבר שלמרות המחיר הגבוה נראה שאת הצרכנים זה לא באמת מרגש. על פי הדוח, המכירות הקמעונאיות לאזרחים של רכבים יעמדו באוגוסט על 980,400 יחידות- ירידה של 2.6% לעומת השנה הקודמת. נראה שהעלאות הריבית כן האטו את ביקושי הצרכן בארצות הברית בתחומים מסויימים, אך לא במגזר הרכבים, או, שפשוט הצרכנים החליטו להסכים לקנות במחירים מופקעים.

ב"bizportal" מציינים כי חברת המחקר אף הודיעה כי לטענתה חבילת האינפלציה שהעביר נשיא ארה״ב ביידן לפני שבועות אחדים, לא צפויה לתת בוסט למכירות של הרכבים החשמליים בארה״ב, כזכור, החוק מעניק הטבות מס לרוכשי רכב חשמלי - הם יהיו זכאים לזיכוי מס של עד 7,500 דולר, אך ההטבה הוגבלה ל-200,000 הרכבים הראשונים שכל יצרנית רכב חשמלי מוסרת, ולדגמים מאוד ספציפיים. בנוסף, זיכויי מס של עד 4,000 דולר יינתן לאנשים שקונים רכבים חשמליים משומשים.

בגילום שנתי לפי חודש אוגוסט, סך מכירות המכוניות החדשות צפויות להגיע ל-13.3 מיליון רכבים, 200 אלף יותר רבים מאשר בשנת 2021, בה עוד לא ראינו את רמות האינפלציה שאנחנו רואים כיום ובטח שלא ריבית של 2.5% בארצות הברית.

 "אילוצי האספקה צפויים להמשיך גם בספטמבר להעיק על כמות היחידות שנמכרות. אך בטווח הזמן הקרוב, המחיר ליחידה והרווחיות צפויות להמשיך לעלות עקב הביקוש", מסרו החברות.

 

ארה"ב ריבית קניית רכב מכירות כלי רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד