כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לפני התערבות נתניהו

הקרע בימין הדתי: ניסיונות הגישור של הרבנים וסירובו של בן גביר

פרסום ראשון: לאחר הפיצוץ בין הצדדים, שניים מבכירי הרבנים במגזר הדתי לאומי התערבו במשבר בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית', אחד מהם הניח שתי הצעות פשרה על השולחן - אך יו"ר המפלגה האחרונה סירב • עוצמה יהודית: "קוראים להימנע מהטלת שקרים". פרסום ראשון 

הקרע בימין הדתי: ניסיונות הגישור של הרבנים וסירובו של בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צילום: פלאש90

68 ימים לבחירות: בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עדיין לא הגיעו על הסכם לריצה משותפת, והיום (חמישי) אנחנו מפרסמים על ניסיון לגשר בין הצדדים מצד רבנים בציונות הדתית שנכשל.

מאז הפיצוץ סביב המקום השביעי בהצעה שהגיעה להסכמה, שוררת מתיחות בניהם ואף יו"ר 'עוצמה יהודית' הכריז על ריצה נפרדת בבחירות. בשבועות האחרונים ישנם חילופי האשמות בין הצדדים ולא מתקיים מו"מ באופן רשמי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שניסה לגשר ולהביא לריצה משותפת, הם שניים מבכירי הרבנים בציונות הדתית, ששמם שמור במערכת, כדי למנוע את החשש בגוש הימין מאי חציית אחוז החסימה של אחת המפלגות בגוש.

אחד הרבנים שימש בעיקר כמתווך, כאשר הרב השני במהלך סוף השבוע שעבר הניח שתי הצעות פשרה שונות מההצעה עליה התעוררה המחלוקת. גורם המעורה מספר שבן גביר סירב לשניהם, בעוד סמוטריץ' הסכים.

השבוע, נזכיר, החליט יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו להתערב במשבר וקרא באופן פומבי לשניים להתאחד. זאת כאשר בן גביר עצמו חתם אתמול על הסכם ריצ'-רצ' תוך שהוא מפנה לסמוטריץ' דרישה להצטרף ולחתום גם הוא. בן גביר מצידו הצהיר כי בינתיים נוסח ההסכם עליו חתם באופן חד צדדי -עדיין בתוקף.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "הגיע הזמן שאנשי מפלגת הציונות הדתית יפסיקו לעשות ספינים ולהשתמש בשמות של רבנים לצורך המשא ומתן. עוצמה יהודית לא תנהל קרבות התקוטטות עם סמוטריץ' וחברי הציונות הדתית כדי לא לפגוע בימין, ואנחנו קוראים גם לכל חברי הציונות הדתית לגלות אחריות ולהימנע מהטלת שקרים רפש".



 

 

 

 

 

 

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד