כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסתורין אצל המג'ואהדין

הטאליבן טוען: לא מצאנו את גופת מנהיג אל-קאעידה שחוסל

הטליבאן לא מצא את גופתו של איימן אל-זוואהירי והם ממשיכים בחקירה. ארצות הברית חיסלה את זוואהירי בטיל שנורה ממל"ט בזמן שעמד על מרפסת ביתו ביולי האחרון

הטאליבן טוען: לא מצאנו את גופת מנהיג אל-קאעידה שחוסל
איימן אל-זוואהירי ואוסמה בן לאדן צילום: צילום מסך

הטאליבן הודיעו כי הם לא מצאו גופתו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל על ידי ארה"ב ועדכנו כי הם ממשיכים בחקירה, כך אמר דובר הקבוצה זביחוללה מוג'אהיד. מנהיג אל-קאעידה חוסל בתקיפה אווירית בקאבול בחודש שעבר. ארצות הברית חיסלה את זוואהירי בטיל שנורה ממל"ט בזמן שעמד על מרפסת ביתו ביולי האחרון.

לאחר נסיגת ארה"ב מאפגניסטן באוגוסט שנה שעברה, הטליבאן השתלט חזרה על המדינה ובניגוד להסכם בינו לבין הנשיא לשעבר טראמפ, הוא קיבל חזרה את מנהיג אל קעידה איימן אל זוואהירי שהסתתר בתוך בית בעיר הבירה קאבול. מנהיג אל קאעידה שהיה שותף לתכנון פיגועי 11 בספטמבר הפך לטרוריסט המבוקש ביותר בעולם עם פרס של 25 מיליון דולר על ראשו, זמן קצר לאחר שהמנהיג הראשון, אוסאמה בן לאדן, חוסל בפשיטה נועזת של ארה"ב במאי 2011.

כאשר ארה"ב פלשה לאפגניסטן לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר ב-2001, אל-זוואהירי ואוסאמה בן לאדן אז מנהיג אל קאעידה נמלטו לפקיסטן. לאחר שבן לאדן חוסל, איימן אל-זוואהירי מונה למנהיג אל קאעידה פחות מחודשיים לאחר שבן לאדן חוסל ב-2011 במבצע של ​​ארה"ב על המתחם שלו באבוטאבאד, פקיסטן.

איימן אל זוואהירי אוסמה בן לאדן אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד