כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כספים מהגא"פ בעזה

האישומים נגד בכיר הג'יהאד שמעצרו הוביל לפתיחת המבצע

פחות מחודש לאחר מבצע 'עלות השחר', שנפתח על רקע מעצרו בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי (הגא"פ) ביהודה ושומרון, התביעה הצבאית הגישה נגדו כתב אישום | א-סעדי מואשם כי פעל ביחד עם מעורבים נוספים לביסוס פעילות הארגון, לרבות באמצעות קבלת כספים מפעיל הגא"פ בעזה

האישומים נגד בכיר הג'יהאד שמעצרו הוביל לפתיחת המבצע
בסאם א-סעדי צילום: באדיבות המצלם

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי (הגא"פ) ביהודה ושומרון, שמעצרו הוביל בתחילת החודש לפתיחת מבצע 'עלות השחר'. א-סעדי נאשם בעבירות של חברות וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת (הגא"פ), סיוע למגע עם אויב, הסתה והתחזות כאחר.

על פי כתב האישום, א-סעדי שהיה מוכר כבכיר בארגון הגא"פ ובעל השפעה, פעל ביחד עם מעורבים נוספים לביסוס פעילות הארגון, לרבות באמצעות קבלת כספים מפעיל הגא"פ בעזה. בנוסף, א-סעדי קרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים. כמו כן, כשהגיעו כוחות הביטחון לעצרו, הזדהה א-סעדי כאדם אחר, על-מנת להימלט מהמעצר.

עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה כי א-סעדי ייעצר עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. לבקשתה של הסניגורית ללמוד את חומר הראיות, הוארך בשלב זה מעצרו של א-סעדי עד ליום א', 28 באוגוסט 2022, ובמועד זה ייערך דיון בבקשת התביעה לעוצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

אוסאמה סעדי הג'יהאד האיסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד