כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקח אחריות

מפקד המשטרה התפטר בגלל חיסול רה"מ לשעבר

מפקד משטרת יפן הודיע כי יתפטר בשל הריגתו של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה. החקירה מצאה שהיו פגמים חמורים באופן ההגנה על ראש הממשלה לשעבר. הביטחון היה רופף יחסית כשנשא נאום ברחוב

מפקד המשטרה התפטר בגלל חיסול רה"מ לשעבר
רגע לפני הירי צילום: צילום מסך

איטרו נאקאמורה, מפקד המשטרה הלאומית של יפן, אמר כי הוא רוצה לקחת אחריות על הירי ב-8 ביולי לעבר ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה. ירי שהביא למותו של ראש הממשלה לשעבר.

חקירת הרצח מצאה כי היו פגמים חמורים באופן ההגנה על ראש הממשלה לשעבר. כזכור, הוא נורה בעת שדיבר בעצרת פוליטית בעיר נארה. היורה טטסויה יאמאגאמי, בן ה-41 הצליח ללכת מאחורי מר ראש הממשלה לשעבר, ולירות בו באקדח תוצרת בית בזמן שנשא נאום. שינזו אבה בן ה-67 סבל משתי פציעות כדור בצווארו ונגרם נזק ללב, כך אמרו הרופאים.

"בתהליך האימות של תוכנית האבטחה החדשה שלנו, הבנו שמטלות האבטחה שלנו יצטרכו התחלה חדשה", אמר מר נקמורה במסיבת עיתונאים כשהודיע ​​על התפטרותו. מר אבה היה הפוליטיקאי הידוע ביותר ביפן וראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן, אבל הביטחון היה רופף יחסית כשנשא נאום ברחוב.

מומחי אבטחה שבדקו את הצילומים של התקיפה אמרו בעבר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שומרי ראש יכלו להציל אותו על ידי מיגון עליו או אם היו מושכים אותו מקו האש תוך 2.5 שניות בין החמצה הראשונה לסבב הירי הקטלני השני. החשוד נעצר בזירה והודה שירה במר אבה, כך מסרה המשטרה. הוא התוודה כי הוא פגע במר אבה בשל היותו קשור לקבוצה דתית - שלדברי היורה הרס כלכלית את אימו.

יפן ראש ממשלת יפן חיסול פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד