כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נשלחה לכלא הידוע לשמצה

החונטה הצבאית עצרה את שגרירת בריטניה לשעבר

שגרירת בריטניה לשעבר למיאנמר נעצרה בשל "הפרת חוקי ההגירה". בריטניה הביעה דאגה לגבי מעצרה של ויקי באומן, שבעלה הוא פעיל פוליטי מפורסם. השניים הובאו למעצר ונשלחו לכלא אינסיין הידוע לשמצה

החונטה הצבאית עצרה את שגרירת בריטניה לשעבר
מחאה במיאנמר צילום: unsplash

מיאנמר עצרה את השגרירה לשעבר של בריטניה במדינה, שם חונטה צבאית תפסה את השלטון בשנה שעברה. מקורות במערב אמרו לתאגיד השידור הגרמני DW, כי ויקי באומן, המנהלת כיום את מרכז מיאנמר לעסקים (MCRB), וגם בעלה האמן היטין לין - אסיר פוליטי לשעבר - שניהם נעצרו. מקור אחד אמר כי גורמים רשמיים האשימו את באומן ובעלה בעבירות הגירה.

על פי הדיווחים, השניים הובאו למעצר ונשלחו לכלא אינסיין הידוע לשמצה. הכלא, שבו מוחזקים אסירים פוליטיים רבים, נמצא בפאתי הבירה של מיאנמר, יאנגון. באומן בת ה-56 היתה שגרירת בריטניה במיאנמר בין השנים 2002-2006 ויש לה ניסיון של יותר משלושה עשורים במיאנמר.

לאחרונה היא עבדה כמנהלת במרכז מיאנמר לעסקים והיא דוברת בורמזית שוטפת. בעלה היטין לין הוא בין האמנים המפורסמים ביותר במדינה ופעיל פוליטי ותיק שישב יותר משש שנים בכלא על התנגדות לחונטה הצבאית. השגרירה באומן סייעה לו לצייר כשהוא היה בכלא, הוא צייר סדרת ציורים תוך שימוש בחומרים מוברחים, בזמן שהייתה שגרירה. היא שכנעה אותו לתת לה לקחת את הציורים שעלולים לסבך אותו בני הזוג נישאו בשנת 2006.

דובר שגרירות בריטניה ביאנגון אמר: "אנחנו מודאגים ממעצרה של אישה בריטית במיאנמר. אנחנו בקשר עם הרשויות המקומיות ומעניקים סיוע קונסולרי". הדובר לא ציין את שמו של האדם. מעצרה של באומן הגיע כאשר בריטניה הודיעה כי היא מטילה סנקציות חדשות על עסקים הקשורים לצבא במיאנמר. בינתיים בריטניה אמרה שהיא מצטרפת לתביעה נגד מיאנמר בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

מיאנמר בריטניה מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד