כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הכול עם 'עט ונייר'

קטסטרופה: האקרים השביתו את מערכת הבריאות באנגליה

מספר תקיפות הסייבר נגד מוסדות בריאות בעולם עלה ב-90% בחודשים האחרונים, אנגליה חווה מתקפת כופר והנזקים הם עצומים וכוללים פגיעה במוקד החירום הטלפוני, בשיגור אמבולנסים ובמרשמי תרופות לחירום

קטסטרופה: האקרים השביתו את מערכת הבריאות באנגליה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

בימים האחרונים עוברים בית החולים CHSF שמדרום לפריז ושירות הבריאות הלאומי באנגליה (ה-NHS) מתקפות סייבר שגורמות לנזקים עצומים כך דווח באתר doctorsonly. באנגליה, הנזקים הם עצומים וכוללים פגיעה במוקד החירום הטלפוני, בשיגור אמבולנסים, במרשמי תרופות לחירום ועוד. בצרפת, נכון לעכשיו, אין לבית החולים גישה לתיקים הרפואיים ואין גישה למערכות הדמיה (CT, רנטגן, MRI). בנוסף, מערכות קליטת החולים נפגעו וקבלת החולים נעשית בעזרת עט ונייר.

מכון הערכת הסיכונים הבריטי Kroll מצא כי מספר תקיפות הסייבר נגד מוסדות בריאות ברחבי העולם עלה ב-90% בשלושת החודשים שנסתיימו ב-30 ביוני, בהשוואה לשלושת החודשים הראשונים של 2022. המחקר התבסס על 3,200 תקריות מסוג זה, בכל המגזרים, שדווחו במהלך 12 החודשים האחרונים. מנהל המכון, יואן פיטרס אמר ל"גארדיאן" הבריטי כי המחקר הוכיח ששירותי הבריאות הם המגזר המותקף ביותר וכי "בהחלט הגענו לסוף ההפוגה, עליה הכריזו כמה קבוצות האקרים פליליות בתחילת הקורונה".

המתקפה על בית החולים הצרפתי, שהוא אחד מבתי החולים הגדולים במחוז Ile-de-France (פריז) ובו כ-1,000 מיטות, החלה ביום ראשון (21 באוגוסט) בשעה 02:00 לפנות בוקר ושיתקה למעשה את מערכת ה-IT של המוסד. נכון לעכשיו, אין לבית החולים גישה לתיקים הרפואיים ואין גישה למערכות הדמיה (CT, רנטגן, MRI). בנוסף, מערכות קליטת החולים נפגעו וקבלת החולים נעשית בעזרת עט ונייר.

רשת הטלוויזיה France24 מדווחת כי התוקפים מבקשים עשרה מיליון דולר ומאיימים שאם לא יקבלו את הכסף יפרסמו מידע על מטופלים, אולם מנהל בית החולים סירב עד כה להיענות לדרישה. אתמול (רביעי) הוציא בית החולים הודעה שבה הוא מבקש לא להגיע באופן עצמאי לחדרי המיון. על פי הפרסומים בצרפת, ישנן הערכות שמי שעומדת מאחורי האירוע היא קבוצת התקיפה LockBit 3.0.

גם אנגליה מתמודדת עם מתקפת סייבר קשה ומורכבת שהחלה ב-4 באוגוסט. בשבועיים האחרונים עוברת על שירות הבריאות הלאומי של המדינה (ה-NHS) מתקפת סייבר גדולה, הכוללת גם היא דרישות כופרה. המתקפה היא למעשה נגד ספק של השירות בשם Advanced, המספק לו שירותי תוכנה, אבל ברור שהמטרה היא שירות הבריאות הלאומי. הנזק מהמתקפה הוא עצום – היא פגעה במוקד החירום הטלפוני, בשיגור אמבולנסים, במרשמי תרופות לחירום ועוד. ה"גארדיאן" מעריך כי מאחורי המתקפה עומדים גורמים פליליים ולאו דווקא טרור ארגוני או מדינתי.

מתקפת האקרים סייבר אנגליה מערכת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד