כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צעד חיובי

לאחר 25 שנים: שגריר אמריקאי ראשון לסודן

ארה"ב פתחה את השגרירות בחרטום בירת סודן ב-2002, אך עם נציגות דיפלומטית מתחת לרמת השגריר. במאי 2020, סודן מינתה את השגריר הראשון שלה בוושינגטון לאחר 20 שנה ללא שגריר

לאחר 25 שנים: שגריר אמריקאי ראשון לסודן
הגעת השגריר לסודן צילום: טוויטר

השגריר האמריקאי הראשון בסודן מזה כמעט 25 שנה החל את תפקידו. כך מסרה שגרירות ארה"ב ביום רביעי. "השגריר ג'ון גודפרי הגיע לחרטום כדי להיות השגריר הראשון של ארה"ב בסודן מזה כמעט 25 שנה", נכתב בהצהרה מהשגרירות. בהצהרה נאמר כי השליח "יחזק את היחסים בין העמים האמריקאים והסודניים ויתמוך בשאיפותיהם לחופש, שלום, צדק ומעבר לדמוקרטיה".

ב-1996, ארה"ב סגרה את שגרירותה בחרטום לאחר שקיטלגה את המדינה הערבית כמדינה שנותנת חסות לטרור על אירוח מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן לאדן באותה תקופה. מייסד אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, התגורר בסודן בין השנים 1992 ל-1996, וארה"ב קבעה כי סודאן "מדינה מממנת טרור" ב-1993.

וושינגטון פתחה מחדש את השגרירות ב-2002 עם נציגות דיפלומטית מתחת לרמת השגריר. במאי 2020, סודן מינתה את השגריר הראשון שלה בוושינגטון לאחר 20 שנה ללא שגריר. בנובמבר 2021 הודיע ​​הממשל האמריקני בנשיאות ג'ו ביידן על מינויו של גודפרי לשגריר בחרטום.

"אני שמח להגיע לסודן", כתב ג'ון גודפרי, שגריר ארה"ב החדש בסודן, בציוץ ביום רביעי. "אני מצפה להעמקת היחסים בין אמריקאים לסודנים ולתמוך בשאיפות העם הסודני לחופש, שלום, צדק ומעבר לדמוקרטיה". שגרירות ארה"ב מסרה בהצהרה כי גודפרי "מצפה לקדם פיתוח כלכלי וביטחון תזונתי".

בינואר 2021 חתמה המדינה על "הסכמי אברהם" אז התחייבה לנרמל את יחסיה עם ישראל, מהלך שנדחה על ידי המפלגות הפוליטיות שלה. סודן לא הוזמנה לפסגת הנגב במרץ האחרון בישראל עם מדינות ערביות אחרות שחתמו על ההסכמים.

סודן סוערת מאז אוקטובר האחרון, כאשר הצבא פיטר את ממשלת המעבר של ראש הממשלה עבדאללה חמדוק, מהלך שהוגדר על ידי הכוחות הפוליטיים כ"הפיכה צבאית".

סודן ארה''ב שגרירות ארה''ב שגריר ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד