כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הייתי רוטשילד • חמישה 'נסיכים' מאצולת הממון והעסקים החרדית

הם נולדו עם כפית כסף - שהפכה בפיהם לכפית זהב • הכירו חמישה 'נסיכים' מאצולת הממון החרדית: הטייקונית שמבשלת, עורך הדין הממולח, דור שלישי בבניה, היהלומן ויזם הקניונים • וצדקה

הייתי רוטשילד • חמישה 'נסיכים' מאצולת הממון והעסקים החרדית



"לו הייתי רוטשילד", מקטרים יהודים במה שהפך למשפט הביש מזל הקבוע, היוצא מתוך נקודת הנחה כי לבנו של אדם אמיד או מוצלח מאוד בתחום מסוים - סלולה הדרך להצלחה.

האמנם? מתברר כי לא רבים ה'נסיכים' שהצליחו ליטול את כפית הכסף שהונחה בפיהם - ולפתח אותה לכפית משלהם.

בחרתי את חמשת ה'נסיכים' הבולטים לטעמי, לאחר שקלול רשימת פרמטרים. אין ברשימה כדי לשלול או לקבוע עובדות, והיא מיועדת לסקר את התופעה המסקרנת: "מה קורה עם הבן של".

במכוון השתדלתי להתפרש על תחומים שונים של עיסוק, כאשר המדד לא בוחן בדווקא את הכנסותיו של הבן או הצלחתו העסקית בפועל, אלא את הישגיו האישיים כמטאור בחברה/עסק משפחתי.

לצד נתוני פרופיל בסיסיים, התמקדתי בדמיון לאב, על תחילת דרכו של ה'נסיך' והיחס לאב.



בת הטייקון שפועלת ברוסיה

האב: המיליארדר לוי לבייב

הנסיך: בתו - צביה לבייב-אלעזרוב

סיפור חיים בקצרה: צביה לבייב-אלעזרוב בת ה-35, בתו הבכורה של הטייקון והפילנתרופ החרדי לוי לבייב, היא אולי השם הבולט ביותר ברשימה. אשת העסקים החרדית התחנכה בסמינר למורות בלוצרן - אך גם סיימה תואר ראשון במינהל עסקים. היא מקפידה על צניעות וענווה. בגיל 20, בחודש יוני 1997, נכנסה לעסק המשפחתי 'אפריקה ישראל', ותוך חודשים אחדים הפכה למנהלת הפרסום.

לבייב, אם לארבעה, היא חובבת אמנות, אוהבת לבשל ולאפות - בעיקר אוכל בוכרי, ולא מוכנה לעבוד ביום שישי. בעבר התגוררה בסביון, אך בשנים האחרונות היא שוהה רוב זמנה במוסקבה, שם מתחנכים ילדיה במוסדות חב"ד, זאת במסגרת תפקידה כסמנכ"לית בחברת הבת של אפריקה - אפי פיתוח.

קריירה נוכחית: סדרת תפקידי ניהול, שיווק ופיתוח ב'אפריקה ישראל' ובחברות הבת שלה, סמנכ"לית אפי פיתוח ומנהלת הקניון אפי מול.

יחס לאב: בראיון ל-YNET, הסבירה לבייב למה לא יצאה להקים עסק עצמאי: "היו מחשבות כאלו בגילאים בהם את רוצה להוכיח מי את ומה את יכולה. עברתי את הגיל הזה. אין לי צורך בהוכחות. כל כך הרבה עסקים יש לאבא, והוא כל כך מחפש מנהלים מוכשרים, אז נלך לרעות בשדות זרים?"

הקצין שמקים קניונים בחו"ל

האב: איש הקניונים מוטי זיסר

הנסיך: בנו הגדול דוד זיסר.

סיפור חיים בקצרה: דוד זיסר, בן 30, הוא בנו הגדול של הטייקון מוטי זיסר [לאחר הבת רחל], שירת בצה"ל בהנדסה קרבית והשתחרר בסוף 2008 בדרגת סרן לאחר שנים ארוכות בקבע. הוא נשוי ליעל - מעצבת בגדים - ואב לילדה.

קריירה נוכחית: זיסר הצעיר מנהל בעיקר את עסקיו של האב בחו"ל. עם זאת, הוא מקפיד לשוב לישראל לשבתות, כדי לשהות בחיק משפחתו בפתח תקווה - סמוך לאביו.

יחס לאב: "בדיוק כמו אביו, דוד בורח מתקשורת ומפרסום", מספר מכר של המשפחה. "הוא אוהב לעבוד בשקט ולספק את הסחורה, לזהות הזדמנויות ולהשקיע חכם. הוא חונך וגדל באופן מאוד צנוע. יש אומרים שהוא נוטה לקחת סיכונים מחושבים בדומה לאביו".

דב וינרוט. צילום: אתר משרד עוה"ד צילום: דב וינרוט. צילום: אתר משרד עוה"ד
דב וינרוט. צילום: אתר משרד עוה"ד


מהיכל התורה להיכל המשפט

האב: פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט

הנסיך: עו"ד דובי וינרוט

סיפור חיים בקצרה: וינרוט בן ה-33, הוא בוגר ישיבות הישוב, איתרי ומיר, נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא מתגורר בדירה נאה ברחוב טבריה בבני-ברק.

לפני כ-5 שנים סיים את לימודיו והצטרף למשרד עורכי הדין של אביו. בידיו תואר ראשון במשפטים (LL.B), ומנהל עסקים במגמת חשבונאות, המכללה למנהל. ותואר ראשון בכלכלה בהצטיינות באוניברסיטה הפתוחה. תחומי העיסוק בהם הוא מתמחה: צווארון לבן ומקרקעין.

קריירה נוכחית: עו"ד במשרד וינרוט.

יחס לאב: לדברי ידידיו "הוא תמיד היה צמוד לאביו, עוד כשלמד משפטים ידעו שהוא 'מחזיק את התיק של אבא'. הכשרונות שלו בהחלט שם. התפוח לא נפל רחוק מהעץ".

איש אמונו של טייקון היהלומים מאנטוורפן

האב: היהלומן הבלגי חיים פלוטשניק.

הנסיך: בנו הרשל פלוטשניק.

סיפור חיים בקצרה: כיאה למשפחה מחסידי גור - ומהתורמים הגדולים של החסידות, הרשל בן ה-40 הוא בוגר מוסדות גור ואב ל-8. בניגוד לאביו המתגורר באנטוורפן מתגורר הרשל בירושלים, אך הוא נמצא באופן קבוע על קו הודו-ישראל-ניו יורק.

כבר בשנים הראשונות לאחר נישואיו 'זיהה' אביו את החוש העסקי המפותח אצלו, וצירף אותו לחברה המשפחתית. הרשל אחראי על ניהול העסקים בבורסות היהלומים בישראל, הונג קונג ומנהטן, ידידיו מספרים כי "כל שבוע הוא נמצא במקום אחר, אבל הבסיס זה בירושלים".

קריירה נוכחית: מנכ"ל חברת פלוטשניק.

יחס לאב: "הרשל הוא איש אמונו של אביו בעסקי היהלומים ובשאר הביזנס של המשפחה", אומר מכר. "אפשר אפילו לומר שהוא הדמות הדומיננטית היום בחברה"..

שינפלד עם הדור הבא. צילום: ישראל ברדוגוצילום: שינפלד עם הדור הבא. צילום: ישראל ברדוגו
שינפלד עם הדור הבא. צילום: ישראל ברדוגו


דור שלישי לקבלנות

האב: הקבלן איציק שיינפלד

הנסיך: שוקי שיינפלד

סיפור חיים בקצרה: שיינפלד בן ה-34, בוגר ישיבות באר התורה, עטרת ישראל ומיר, ואב לבן. נכנס לפני כ-11 שנה לעסקי הבנייה המשפחתיים שהחלו אצל סבו הרב משה חיים שיינפלד. אמו היא בתו של הנגיד וולף שינדלר ז"ל, מראשי הקהילה היהודית בסאו-פאולו.

בתחילת דרכו מונה כאחראי על הבניה בבית שמש מטעם חברת 'שיינפלד'. לאחר מכן סייע לאביו להקים את חברת 'שוהם לבנין ונכסים בע"מ' המתמקדת בבניה בעיר בני-ברק - בה הוא מתגורר. שוקי הוא אחראי הפרויקטים של החברה, שבנתה בשנים האחרונות מאות יח"ד בעיר.

נהנה לבלות שעות ארוכות בחברת בנו נועם, לדברי מכריו: "נדמה שהוא מכשיר אותו לדור רביעי של קבלנות במשפחה. כשהוא עם הילד - כל העולם מת".

קריירה נוכחית: מנהל פרויקטים בחברת שוהם.

יחס לאב: "שוקי רואה באביו מודל להצלחה עסקית", אומרים מכריו. "הדמיון ביניהם ניכר, וזהו סוד ההצלחה של חברת שוהם".
לבייב וינרוט פישר זיסר נסיכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד