כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"בניגוד לקונצנזוס הלאומי"

בעקבות המכתב לגלאון: חמאס תוקף את אש"ף

בחמאס לא אהבו את מכתב התמיכה שקיבלה זהבה גלאון מבכיר ברשות על ניצחונה בפריימריז במרצ ודובר התנועה משגרת ביקורת לעבר אש"ף: "המכתב הזה מצער מאוד ובלתי מתקבל על הדעת"

בעקבות המכתב לגלאון: חמאס תוקף את אש"ף
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

בעקבות חשיפת "חדשות 12" אמש (רביעי) על מכתב ברכה בשפה העברית, אותו שלח מוחמד אל-מדני, בכיר בתנועת הארגון לשחרור פלסטין וחבר בארגון הטרור פת"ח, ליו"ר המפלגה הנבחרת זהבה גלאון בו ברכה על ניצחונה בפריימריז לראשות "המפלגה הציונית מרצ", באגון הטרור חמאס משגרים ביקורת לעבר אנשי הרשות הפלסטינית.

דובר חמאס בעזה תוקף היום אש"ף וכותב כי "המכתב הזה מצער מאוד ובלתי מתקבל על הדעת". לדבריו, המכתב הוא "בניגוד לקונצנזוס הלאומי נגד הכיבוש, ומעודד חלק מהמפלגות להמשיך ביחסים עם הישות הציונית".

"לכבוד החברה היקרה גברת זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרצ, ולכל החברים הח"כים היקרים וחברי המפלגה", פתח את מכתבו חבר אל-מדני, יו"ר הוועדה הפלסטינית לאינטראקציה עם החברה הישראלית. "בשמי ובשם ההנהגה הפלסטינית אני שולח לך / לכם את ברכותינו לניצחונכם בבחירות המקדימות".

"אין ספק שגב' גלאון, תעצבי את הקווים הבסיסיים של מפלגתך ותקימי אותה לתחייה בסיוע ועזרת חבריך במפלגה", הוסיף אל-מדני. "ריגשת את כולנו בנאום הניצחון באומרך: 'המאבק לשוויון בין יהודים וערבים - חי וקיים, והמאבק לסיום הכיבוש ולמען השלום חי וקיים', דבר שמעיד על הקווים המנחים הרציניים והאמיצים במצע מפלגת מרצ. ישר כוח ובהצלחה".

בימין תקפו והזהירו מפני הקמת ממשלת לפיד - שמאל בתמיכת הערבים, "אמור לי מי חבריך ואמור לך מי אתה" ציטטו הערב פעילי ימין.

זהבה גלאון נבחרה ביום שלישי לראשות מפלגת מרצ לאחר שגברה בבחירות הפנימיות על ח"כ יאיר גולן. גלאון זכתה ב-60% מהקולות, ואילו גולן ב-40%. ח"כ מוסי רז סיים במקום הראשון בבחירות הפנימיות, וידורג במקום השני ברשימה לכנסת. אחריו נבחרו ח"כ מיכל רוזין, ח"כ עלי סלאלחה, ח"כ יאיר גולן וח"כ גבי לסקי.

 

הרשות הפלסטינית חמאס זהבה גלאון מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד