ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"יחסיי עם שר האוצר טובים מאוד"

לפיד קורא לשמאל להתאחד ולא שולל ממשלה בתמיכת המשותפת

ראש הממשלה יאיר לפיד קורא היום בישיבת הסיעה לחיבור במפלגות השמאל, ולא שולל ממשלה בתמיכת הסיעה המשותפת | לפיד הזהיר מפני חזרה של בנימין נתניהו לשלטון יחד עם בן גביר. הוא הסביר כי, "כל הסקרים בהם נתניהו הביא 61, זה בגלל שאחת ממפלגות השמאל לא עברה"

לפיד קורא לשמאל להתאחד ולא שולל ממשלה בתמיכת המשותפת
יאיר לפיד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (חמישי) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד שנערכה בתל אביב כי מצבה של ישראל טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי. לפיד סירב לשלול כי לא יקים ממשלה כשהרשימה המשותפת תתמוך מבחוץ אך שלל ישיבה בתוך הקואליציה. 

לפיד אמר בפתח דבריו כי "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, ביטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. יש שאלה אחת שאף אחד לא שואל במערכת הבחירות הזו. מדברים על הכול חוץ ממנה. פוליטיקאים מדברים על סקרים, מדברים על איחודים ופיצולים, מדברים בעיקר על עצמם. יש שאלה אחת שהם לא שואלים, למרות שהיא השאלה היחידה שחשובה: איפה אנחנו רוצים להיות עוד ארבע שנים?".

"לפני שנה וחודשיים היו פה סגרים ומסיכות ושדות שרופים בעוטף עזה ומשבר עם הממשל האמריקאי ואז – לא עכשיו – היה הזינוק הגדול ביוקר המחיה, וראש ממשלה חשוד בשחיתות עמד על מדרגות בית המשפט כי הוא החליט לפרק את שלטון החוק בישראל. בעיקר, לפני שנה וחצי אזרחים ישראלים שנאו אחד את השני. השנאה עמדה באוויר". 

לפיד אף נשאל על אמירותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שטען כי אם מישהו ירצה להתערב במו"מ בין האוצר להסתדרות המורים, הוא יאלץ לפטרו: "לא צריך לפטר את שר האוצר, הוא שר אוצר מצוין ויש משהו אפילו נכון בפערים שיש עכשיו. לגבי המתמחים, אנחנו נטפל בהם, זה חסר היגיון שאנשים עובדים 26 שעות. הבאנו מתווה וזה נעצר בגלל הבחירות, היועמ"שית אמרה להפסיק. יחסיי עם שר האוצר טובים מאוד, אך יש חילוקי דעות לפעמים".

ראש הממשלה התייחס גם לאיחוד בשמאל ואמר כי הוא תומך באיחוד בין מרצ לעבודה: "חשוב מאין כמותו שיהיה איחוד בין העבודה למרצ לקראת הבחירות. הסקרים היחידים שבהם היו לנתניהו 61 הם סקרים שאחת מהן נפלה מתחת לאחוז החסימה".

על איחוד אפשרי עם גנץ וסער אמר לפיד: "אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. המפלגה הגדולה צריכה להוביל את הממשלה".

יאיר לפיד יש עתיד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד