ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי: "לא לחנויות, לא לאוטובוס"

במשא לקראת תשרי בפני תלמידי ישיבתו, תיקן האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי שורה של כללים חדשים • "אסור להסתובב ברחובות העיירה, לנסוע באוטובוס או לקנות בחנות"

האדמו"ר מויז'ניץ מונסי. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ מונסי. צילום ארכיון

הוראות ותקנות מעניינות ומחודשות נשמעו מפי האדמו"ר מויז'ניץ מונסי, בעת משא נעילת הזמן שמסר בפני תלמידי ישיבתו בימים האחרונים - בטרם צאתם לפגרת בין הזמנים של חודש תשרי.

בראשית דבריו התייחס האדמו"ר לכך שביקשו ממנו לומר מילות חיזוק. "מה יש לומר, הלא התורה הינה אותה תורה, לא ניתנה תורה חדשה, אלא שעלינו לשוב ולשנן ולחזור את התורה שוב ושוב".

לאחר מכן, יצא האדמו"ר במספר הוראות לבין הזמנים: "כעת, כאשר בין הזמנים בפתח, אני קורא לכל הבחורים להגיע להתפלל בבית מדרשנו. אלו שנבצר מהם, יראו להתפלל כראוי וכדת, בכל מקום שהם מתפללים. דבר אחד אני מבקש. שעה אחת ביום - יש ללמוד ברציפות ללא הפסקה. בל תחשבו כי בכך יצאתם ידי חובת לימוד התורה, אולם לפחות שעה זו תהא ללא הפסקה".

וכאן האדמו"ר מוסיף: "מי שאיננו יכול לבוא בזמן, או שמישהו חייב להעדר ואיננו יכול לבוא באותו יום, עליו לעדכן בכך את הגבאים ולקבל מהם רשות". האדמו"ר ממשיך וקובע: "בכלל, אין ללכת ברחוב (ומדובר כמובן ברחובות העיירה מונסי. ש.ג.) כשלא מוכרחים ונאלצים ללכת בו. אין להיכנס לחנויות בשום פנים ואופן. באוטובוסים העירוניים, אין זו 'סגולה' לנסוע כלל, יש להתאפק ולא לעלות עליהם, גם אם הדבר לא מגיע בקלות".

"יש לרחוש דרך ארץ לזקנים. הגמרא מביאה, כי גם להבדיל, זקנים באומות העולם, יש לכבד ויש לתת להם את הכבוד בדרך כבוד. בשולחן שבת יש לאכול בדרך כבוד ולא ברעבתנות. יש להכיר בצורת האכילה כי מדובר בסעודת שבת", המשיך האדמו"ר, וציין בשולי דבריו, כי מיותר להזכיר להם לגבי ה'כלים' וה'אינטרנט'.

"אינני יודע בדיוק במה מדובר, אני גם מעולם לא ראיתי את המכשירים והדברים הללו. אבל אני מבין ומתרשם, כי לא מדובר בספר 'ראשית חכמה'... יש להתרחק מהם כמטווחי קשת וכמו מסם המוות".

האדמו"ר סיים את דבריו הקצרים באיחולים לכתיבה וחתימה טובה.
לימוד בחורים ויז'ניץ מונסי אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד