כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גמ"ח צענטער בברוקלין: כמה זמן מוקדש לכל תפילה?

יוזמה מקורית בברוקלין: גמ"ח יפעיל מתפללים-מתנדבים שיגיעו לבתי חולים ואבלים להשלים מנין • ההרשמה בעיצומה • ויש גם כללים לזמני ההרשמה ואורך התפילות

מתפללים. צילום אילוסטרציה: יהודה דביר
מתפללים. צילום אילוסטרציה: יהודה דביר

בימים האחרונים הוקם ארגון חסד חדש בברוקלין בשם 'מנין'. מטרת הארגון - כמשמעו וכפשוטו: שיגור מנין אברכים או בחורים לבתי אבלים שאין להם אפשרות לדאוג לכך בעצמם במהלך השבעה רח"ל, או לבתי חולים על פי הצורך.

בימים אלו הוחל בגיבוש רשימת המתנדבים לארגון, ובחלוקה מסודרת על פי אזור מגוריהם. במידה ואבל או חולה יבקש להתפלל במניין, הוא יכול להתקשר לארגון ולהודיע כמה מתפללים חסרים עדיין להשלמה. הארגון שולח הודעה מיידית לחבריו, כולל שעת התפילה וכתובת, על פי האזור המבוקש. המתנדבים חייבים להגיע חמש דקות לפני זמן התפילה. התפילה עצמה חייבת להתחיל במועד שנקבע, וזהו גם נוהל ברור בתקנון הארגון.

מטבע הדברים, ארגון כזה אמור להכיל מאות מתנדבים, שכן מאה איש מספיקים לעשרה מנינים בלבד. לפיכך, כדי לקבל מנין לתפילת שחרית, יש להזמין עד השעה 9 בערב. כדי לקבל מנין לתפילת מנחה וערבית, יש לעדכן עד שעתיים לפני תחילת התפילה.

הארגון פועל תריסר שעות ברציפות: מתשע בבוקר ועד תשע בערב. מכיוון שרבים מהמתנדבים הם אנשים עובדים, ואינם יכולים להרשות לעצמם סחבת בתפילה, קבע הארגון את מכסת הזמן הנדרשת והאופטימלית לכל סוג תפילה. כאשר תפילת שחרית ביום רגיל לא אמורה להימשך יותר מארבעים דקות. ביום של קריאת התורה, יש להוסיף עוד מספר רגעים. לתפילת מנחה מוקצות 15 דקות ולערבית מקסימום של עשרים דקות (בחו"ל נוהגים להוסיף ברכות לאחר תפילת השכיבנו).

בשלב זה, הארגון נמצא בשלב ההרשמה ומגבש את מתנדביו. מיד לאחר החגים הבעל"ט, צפוי הגמ"ח להפעיל את שרותיו לטובת הציבור.

מס' הטלפון למעוניינים להצטרף: 3478717150
גמח חסד ארגון תפילה זמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד