כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שילוב קטלני

תקיפה ישראלית ואמריקאית במזרח ומערב סוריה

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי בשעה האחרונה בוצעה תקיפה של כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב במזרח סוריה. כמו כן סוכנות ידיעות סורית מדווחת כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות "הופעלו נגד מטרות עוינות במערב סוריה" מצד ישראל

תקיפה ישראלית ואמריקאית במזרח ומערב סוריה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

כלי תקשורת ערביים מדווחים הערב (חמישי) כי בשעה האחרונה בוצעה תקיפה של כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב בדיר א-זור שבמזרח סוריה. לפי דיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציוני שפועל מחוץ לסוריה, התקיפה בוצעה באמצעות מסוקים וכוונה לעבר בסיסים של המיליציות הפרו-איראניות בעיר אל-מיאדין, ולפי שעה אין מידע על הרוגים כתוצאה מהתקיפה.

עוד דווח כי מוקדם יותר היום נפצעו חיילים אמריקאים כתוצאה מנפילת מרגמות בבסיס האמריקאי "קוניקו" שבאזור דיר א-זור, שמקורן מהמיליציות הפרו-איראניות. בתוך כך סוכנות הידיעות הסורית סאנא מדווחת, כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הופעלו "נגד מטרות עוינות' בשמי מסיאף שבמערב סוריה.

הבוקר דווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציוני שפועל מחוץ לסוריה, כי התקיפות האמריקניות בדיר א-זור שבמזרח סוריה כוונו לעבר מחסני נשק איראניים ובסיס של המיליציות הפרו-איראניות באזור והוסיף "לפחות 3 תקיפות התבצעו באמצעות טילים עוצמתיים שהובילו להרס מחסני הנשק". עוד נמסר בדיווח, שמהימנותו אינה ברורה, כי ההרוגים כתוצאה מהתקיפה השתייכו למשמרות המהפכה וכי חלקם בעלי אזרחות סורית לצד כאלו בעלי אזרחות זרה.

במקביל, מקורות מוסרים לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי מחסני הנשק שהותקפו בדיר א-זור הם החשובים ביותר למיליציות הפרו-איראניות בדיר א-זור וכי הגיעו אליהם משלוחי נשק שהכילו טילים ותחמושת איראנית "תחת השגחה של ארגון חיזבאללה הלבנוני".

כרגיל בישראל לא מגיבים לדיווחים זרים שכאלה.

סוריה תקיפה אמריקנית תקיפה ישראלית תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד