י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בפיטסבורג זועמים: "שכחו את החסידות הגדולה בעיר"

חסידי פיטסבורג באשדוד במכתב זועם ל'אגודת ישראל': "מתעלמים מהקהילה הכלל חסידית הגדולה בעיר" • ב'שלומי אמונים' מגיבים: "אין שריון בלי פריימריז"

האדמו"ר מפיטסבורג. צילום: אשדוד בכותרות
האדמו"ר מפיטסבורג. צילום: אשדוד בכותרות



הפריימריז במהלכם נבחרו נציגים לרשימת אגודת ישראל באשדוד גורמים לזעם רב בקרב חסידי פיטסבורג באשדוד.

במכתב ששיגרו לחנוך זייברט, מנכ"ל אגודת ישראל, כתבו נציגי החסידות את הדברים הבאים.

"שמוע שמענו כי השבוע נקראו והוזמנו לבחור נציג אשר יהיה מועמד מטעם קבוצת ה'כלל חסידי' בעיר, תוך התעלמות מוחלטת מקהילתנו הקדושה שהיא הקהילה הכלל חסידית הגדולה בעיר, וקהילתנו לא שותפה כלל וכלל ולא הודיעו לנו בכלל על האסיפה בו החליטו על בחירות הנ"ל לנציג.

"אי לכך הננו מצפים ודורשים מכם לפני קבלת כל החלטה בסדר המועמדים למועצת העיר מטעם רשימת ג' לשתף את נציגנו הרה"ח עזרא שור הי"ו בכל המהלכים, היות ולא ייתכן כדבר הנ"ל אשר במחטף בהול כזה יבואו ויאמרו שהם נציגי ציבור כל ה'כלל חסידי' בעיר.

"על כן מן הצדק ומן הראוי כי ישקלו טוב בכל המהלכים בשיבוץ המועמדים למועצת העיר, וכמובן דורשים אנו בזאת כי נציגנו הנ"ל יהיה המועמד אשר ייצג נאמנה את כל ציבור ה'כלל חסידי' בעיר, לאחר שאנו מאז ומתמיד מעל 40 שנה בעיר משרתים נאמנה את אגו"י בבחירות למועצה ולממשלה ללא קבלת כל תמורה, הגיע הזמן שנקבל את המגיע לנו בדין ולא בחסד (ובפרט שבבחירות האחרונות ויתרנו על מקום זה במחטרף של הרגע האחרון).

"הרי לית מאן דפליג כי החסידות מיסודו של כ"ק מרן האדמו"ר זצוק"ל ולהבלחט"א כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א הינו החסידות עם הקבוצה הוותיקה והגדולה ביותר בעיר ועוד המוסדות ת"ת וישב"ק וישכ"ג בו מתחנכים ג"כ חלק הגדול ביותר מציבור ה'כלל חסידי".

העתקים למכתב שוגרו ליו"ר אגודת ישראל הרב יוסף קופרברג, לחברי הכנסת מטעם אגודת ישראל ולחברי מועצת העיר מטעם אגודת ישראל אשדוד.

שלומי אמונים: הכל דרך הפריימריז

בשלומי אמונים מעדיפים שלא להשיב לטענות, ולהמשיך ולשמור על מסכת היחסים הטובה עם החסידות.

אבל בשיחה עם גורם בלתי רשמי בשלומי אמונים הוא מספר כי מלכתחילה ביקשה חסידות פיטסבורג שלא להשתתף בפריימריז, וטענה כי מתוקף היותה החסידות הגדולה ביותר באשדוד מגיע לה נציג, ללא הליך בחירות.

אלא שבשלומי אמונים העיקרון של עריכת פריימריז הפך למעין מוטו מוביל, עליו אין לוותר בשום אופן. אפילו ח"כ מאיר פרוש עצמו הכריז כי לקראת הבחירות הבאות ירוץ לפריימריז, על אחת כמה וכמה כמשדובר בנבחרי הקהילה.

לדברי גורמים בשלומי אמונים, נכון שפיטסבורג היא החסידות הגדולה בעיר, מצד שני, עליהם לעמוד לבחירה כחלק מהציבור הכלל חסידי באשדוד. היות ושלומי אמונים אינה מורכבת מחסידות אחת אלא מאוסף של חסידויות, ומשכך על כולם כמכלול לגשת לבחירה.
אשדוד פיטסבורג פריימריז שלומי אמונים מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד