כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע חבשו הנסיך צ'רלס והארכיבישוף הבריטי כיפות?

1,400 אישים השתתפו בהכתרת רבה החדש של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, שמונה במקומו של הרב יונתן סאקס • יורש העצר הבריטי השתתף לראשונה וחבש כיפה

הרב מירויס. צילום ארכיון
הרב מירויס. צילום ארכיון

בטקס מיוחד הוכתר אתמול רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, בהשתתפות הנסיך צ'ארלס - שאף חבש כיפה לראשו לכבוד המעמד.

הרב מירוויס החליף את הלורד הרב יונתן סאקס - ששימש במשך 22 שנים כרבה הראשי של אנגליה, דמות מוערכת ואינטלקטואלית.

הטקס היוקרתי התקיים בבית הכנסת סנט ג'ונס ווד בלונדון, בהשתתפות 1400 מוזמנים, בהם מנהיג האופוזיציה אד מיליבנד וארכיבישוף ווסטמינסטר וינסנט ניקולס, שלבשו גם הם כיפות לבנות, שהוזמנו במיוחד עבור האירוע.

בלט בהשתתפותו יורש העצר, הנסיך צ'רלס, שהופיע בכיפה מיוחדת שהוכנה עבורו. "מדובר בפעם הראשונה שבן למשפחת האצולה משתתף באירוע שכזה", ציינו בעיתון היהודי-בריטי ה'ג'ואיש כרוניקל'.

בין המאחלים היה גם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, ששלח למירוויס איחולי הצלחה בתפקידו החדש, וביקש להודות לרב הראשי מעל גבי חשבון הטוויטר שלו. "ברכה חמה לרב הראשי הנכנס הרב מירוויס ותודות מיוחדות לרב זקס על תרומתו יוצאת הדופן לכלל מדינתנו", כתב.

הרב אפרים מירוויס, בן 57, הוא יליד קייפטאון שבדרום אפריקה. בצעירותו היגר לישראל, בה למד בישיבת כרם ביבנה ובישיבת הר עציון. לאחר מכן למד במכון אריאל, שם גם הוסמך לרבנות. במקביל ללימודיו התורניים למד לתואר ראשון בחינוך ועברית מקראית, מטעם אוניברסיטת דרום אפריקה. את תעודת ההוראה שלו קיבל ממכללת יעקב הרצוג. נוסף לעיסוקים אלה הוסמך כשוחט וכמוהל.

מקום מושבו הנוכחי הוא בשכונת פינצ'לי שברובע בארנט, לונדון. ב-1982 מונה כרב אחת מקהילות דבלין וב-1985 החל לשמש כרב הראשי של אירלנד. בשנים 1985–1992 שימש גם כנשיא מועצת הנוצרים והיהודים באירלנד. בתום כהונתו באירלנד כיהן כרב בכיר בבית הכנסת של פינצ'לי, שם הוא נודע כמנהיג רוחני של הקהילה.

במהלך נאומו הראשון כרב ראשי ציין מירוויס כי שלושת הנושאים המרכזיים עליהם הוא יבסס את כהותנו הם: קידום החינוך היהודי, בניה ופיתוח של קהילות יהודיות, ועידוד נקיטת אחריות חברתית, כגון פעילויות של "תיקון עולם".
בישוף רב בריטניה הכתרה יורש העצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד