כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מצב בעייתי מאוד"

אחרי שעות של מאבק: הושגה שליטה על השריפה סמוך לבית שמש

שריפה משתוללת ביישוב תרום וביער הנשיא הסמוך לבית שמש ושבעים צוותי כיבוי נלחמו בלהבות שהתפשטו במהירות בשל רוחות חזקות שנושבות באזור | לפיד כינס הערכת מצב מיוחדת והשר לביטחון פנים הגיע לחפ"ק בשטח | הערב הושגה שליטה ומלאכת הכיבוי נמשכת

אחרי שעות של מאבק: הושגה שליטה על השריפה סמוך לבית שמש
שריפה ליד בית שמש צילום: קק"ל

שריפה השתוללה בשעות האחרונות (חמישי) ביישוב תרום הסמוך לבית שמש והתפשטה לעבר שטחים נרחבים ביער הנשיא, בחסות רוחות חזקות.

כוחות הכיבוי הצליחו להרחיק את האש מקו הבתים הראשון שפונה ביישוב. עשרות צוותי כיבוי פעלו בשטח בסיוע עשרה מטוסי כיבוי והצליחו בשעות הערב להשתלט ולהכיל את השריפה, שאיימה להתקדם לכיוון קיבוץ צרעה ליד בית שמש ואזור התעשייה הר טוב, שם נערכו לאפשרות של פינוי שני מפעלים שיש בהם חומרים מסוכנים.

על פי ההערכות, פעולות הכיבוי יימשכו עד שעות הבוקר, אך כאמור הושגה הכלה של האש ולא נשקפת סכנה למקום והמתחם פתוח לציבור. החשד הוא שהגורם לדליקה - שימוש רשלני בכלי עבודה.

הרב יובל שרלו, תושב תרום, סיפר בריאיון לרשת ב' על ההתארגנות לפינוי המהיר מהבית עקב השריפה: "הרכב היה עמוס, יש לך 10 דקות להתארגן. לוקחים את מה שלא ניתן לאמוד בכסף כמו תפילין, מחשב ואוצרות אמיתיים שלא תרצה שיקרה להם משהו".

בר לב הגיע לשטח ולפיד קיים הערכת מצב

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע הערב לחפ"ק המשותף של מערך הכבאות וההצלה ומשטרת ישראל במקום בו מתחוללת השריפה ביער הנשיא הסמוך לבית שמש - שם הוא מקבל עדכונים שוטפים ומקיים הערכת מצב בהשתתפות נציב כבאות והצלה רב-טפסר איל כספי, בכירי המערך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן וגורמי ביטחון נוספים.

השר בר-לב אמר: "מערך הכבאות וההצלה מפעיל בשעות אלו את מיטב הכוחות והאמצעים ביבשה ובאוויר כדי להתגבר על השריפה. אנו נמצאים בתקופה בה הסיכון בפריצתן של שריפות והתפשטותן המהירה הוא גבוה מאוד. גם אל מול השריפה הזו, פועלים לוחמי האש במקצועיות גדולה, בנחישות ותוך סיכון חייהם, ואני סומך עליהם שהם ישתלטו על האש ויסירו את הסיכון מעל האזור. הם עושים זאת בשילוב זרועות מרשים עם שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, שגם כוחותיה נמצאים בשטח ופועלים כדי למנוע פגיעה בחיים ולאפשר את המשך משימת הכיבוי. אני מבקש לחזק גם את התושבים באזור - כוחות הכיבוי וההצלה עושים הכול כדי שתוכלו לשוב לבתיכם".

מוקדם יותר הערב קיים ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, הערכת מצב בנושא בהשתתפות השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי, המזכיר הצבאי לרה"מ, אלוף אבי גיל וגורמים נוספים. לפיד קיבל עדכון אודות מצב השריפה בשטח והיערכות כוחות הכבאות במקום והנחה להפעיל את כלל הכוחות והאמצעים בשלבים מוקדמים על מנת להשיג שליטה מהירה על האש וזאת על-פי ההחלטות המקצועיות בשטח.

 

בית שמש שריפה מושב תרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד