י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלעד: התימנים יכריעו • מי יהיה מועמד ש"ס?

הקהילה התימנית בעיר, שהצביעה בעבר לאמנון יצחק ואמסלם, נותרה לשון המאזניים שתכריע בין ש"ס לאשכנזים • והאם צוריאל קריספל יהיה מועמד ש"ס לראשות העיר?

צוריאל קריספל
צוריאל קריספל

בעוד שני הצדדים באלעד שומרים על איפול תקשורתי ונמנעים מלצאת בהכרזה על זהות מועמדם לבחירות הקרובות לראשות העיר, מתברר כי יש מי שעומד להכריע את המערכה, ומן הסתם גם להרוויח מכך בגדול.

מדובר בקהילה התימנית בעיר, המונה לא יותר מ-7-8 אחוזים (1500-1700 קול), והיא הקהילה המחוזרת ביותר כיום משני הצדדים. ש"ס, מצד אחד, ושלומי אמונים יחד עם דגל, מצד שני.

מי שמנווט את הממהלכים בשם הקהילה הוא ברק צברי, הנציג הפוליטי המגובה על ידי רוב הרבנים התימניים בעיר, ואשר סוחר באופן מעורר השתאות במניותיו, תוך שהוא מנסה להשיג את המיטב. יש אומרים, שמלבד דרישות מקומיות לטובת הקהילה - תיתכן גם דרישה לסגנות ראש העיר עבור הנציג התימני.

אם בתחילה נדמה היה כי חסידות ויז'ניץ היא זו שתכריע את הקרב, הרי שבמהלך הימים האחרונים עושה רושם כי היא יישרה קו ולא תלך נגד אחיותיה הטבעיות - הכלל חסידי - בשחייה נגד הזרם. גם הבית היהודי, כך נראה, נעול לכיוון האשכנזי, כך שהתימנים נותרו לבדם על תקן של מכריעים במערכה.

לש"ס תהיה בעיה לתת לתימנים את הסגנות, באשר במקרה כזה הם יאבדו אוטומטית את הסגן 'שלהם' בביתר עילית. גם שלומי אמונים לא ימהרו לחלק את התפקיד, אבל במקרה 'חירום' הם יכולים לעשות זאת.

נזכיר כי בבחירות האחרונות הצביעה הקהילה התימנית המקומית ברובה למפלגתו של הרב אמנון יצחק, ומיעוטה למפלגתו של הרב חיים אמסלם, מה שהופך אותה לחסינה בפני נאומים חוצבי להבות אף של הגר"ע יוסף, ומציג אותה כעצמאית לחלוטין.

כך או כך, במהלך השבוע האחרון תצטרך המערכה האלעדית להיות מוכרעת. חמישי הבא הוא המועד האחרון להעברת כתובות, וכפי שהדברים נראים ש"ס תבחר במועמד שצריך להעביר כתובת. ראש העיר הראשון צוריאל קריספל או כל מוצנח אחר.
אלעד קריספל תימנים אמסלם אמנון יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד