כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
50 שנה לטבח

השגריר הגרמני: "יהיה מצער לא לראות את משפחות החללים במינכן"

עשרה ימים לטקס האזכרה לחללי טבח מינכן: השגריר הגרמני הנכנס סטפן זייברט מתייחס למשבר הפיצויים למשפחות החללים, ומביע אופטימיות: "מתנהלות שיחות ואנחנו מקווים שיוחלט על איזשהו הסכם"

השגריר הגרמני: "יהיה מצער לא לראות את משפחות החללים במינכן"
השגריר הגרמני מגיש את אמנת השגריר לנשיא המדינה צילום: שגרירות גרמניה

השגריר הגרמני הנכנס, שטפן זייברט, התייחס למשבר מול משפחות חללי טבח מינכן בנוגע לטקס הזיכרון ה-50 שיערך בגרמניה בעוד כעשרה ימים.

בריאיון לדב גיל הר ב'כאן 11', אמר כי "יהיה מצער מאוד לא לראות את משפחות 11 הספורטאים בטקס מינכן. זהו אירוע שכל מטרתו לשמר את הזיכרון, את זכרם של 11 הספורטאים שנרצחו, ולהציב את המחדלים והטעויות ששלטונות גרמניה ביצעו בהקשר הפוליטי".

כזכור, לאחרונה הודיעו משפחות חללי טבח מינכן כי הן אינן עומדות לקחת חלק בטקס הגרמני המציין 50 שנים לטבח, במעמד הנשיא הגרמני ובכירי ממשלה נוספים, זאת על רקע הפיצויים הנמוכים שהוצעו להן, העומדים על סך 5.5 מיליון אירו לכלל המשפחות. משפחות החללים ראו בסכום זה סכום מבזה ומשפיל, וסירבו לקבל אותו כחלק מפשרה עם הממשל הגרמני.

בריאיון התייחס השגריר הגרמני זייברט לסוגיית הפיצויים, והסביר כי יש להתייחס לטבח מינכן כמו לאירועי טרור אחרים שהתרחשו בגרמניה מבחינת התשלום למשפחות הנפגעים, וכי הוא מקווה שתמצא פשרה בין הצדדים. עם זאת, הוא טרם יכול לנקוב במספרים בהקשר הפיצויים.

אלמנת מרים המשקולות יוסף רומנו, אילנה, דחתה את טענת השגריר הגרמני ואמרה כי: "זה לא היה פיגוע מקומי, זה היה פיגוע בין-לאומי, והם צריכים להתייחס לזה בהתאם".

בריאיון הדגיש השגריר את העובדה שגרמניה לוקחת אחריות על האירוע, ושהיא רוצה לתקן את העוול ארוך השנים בו הוכחש חלקה של גרמניה במחדל. השגריר אמר בשמו של נשיא גרמניה כי: "אנחנו מאשרים את האחריות של גרמניה על דברים שלא היו צריכים לקרות ב-1972, וגם על חוסר השקיפות, שלא היה צריך להתקיים בשנים שעברו מאז".

עם זאת, נראה כי הצעות הפשרה השונות לא יתקבלו בידי אלמנות החללים, ושבטקס שייערך בגרמניה בעוד פחות משבועיים לא ישתתפו משפחות הנרצחים.

מינכן טרור פלסטיני פיצויים אולימפיאדה שטפן זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד