כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסע השנאה

נסע 250 קילומטרים כדי לתקוף שלושה חרדים

עבדאללה קורשי, בן 29, הואשם בתקיפת חרדים בסטמפורד היל לונדון. קורשי נסע בכוונה מיורקשייר ללונדון כדי לבצע את התקיפות. בבית משפט השלום בלונדון התברר שהוא חיפש דווקא יהודים חרדים

 אחד הקורבנות מוסר עדות
אחד הקורבנות מוסר עדות צילום: השומרים סטמפורד היל

גבר מוסלמי נסע 250 קילומטרים מיורקשייר לצפון לונדון כדי לתקוף שני חרדים וילד חרדי בדרכם לבית כנסת, כך התברר בבית המשפט בלונדון.

עבדאללה קורשי, בן 29 מדוסברי, מערב יורקשייר, מואשם בתקיפת הקורבנות כשהם צעדו בסטמפורד היל. קורשי, שייצג את עצמו בבית משפט השלום, הודה כי תקף את שני הקורבנות החרדים אך הכחיש מניעים דתיים לאחר שהואשם בנסיעה לאזור כדי לתקוף דווקא את "בני הקהילה היהודית".

אחד מקורבנותיו טען שהוא היה בשיחת טלפון כשקורשי היכה אותו בראשו עם בקבוק "בגלל שהוא היה יהודי". לאחר מכן המשיך התוקף במסע השנאה והיכה ילד חרדי בדרכו ללימודים. הקורבן השלישי שלו, יעקב ליפשיץ, נחבט בקיר והוכה נמרצות בדרך לבית כנסת, כך התברר בבית המשפט.

התוקף המוסלמי האנטישמי עבדאללה קורשי

הקורבן סיפר כי התוקף השאיר אותו מחוסר הכרה בדרך לבית הכנסת ונשאר עם ארבעה שברים, הוא הוסיף כי הוא 'לא יכול לתפקד כרגיל' לאחר שחטף אגרוף בפניו על ידי קורשי. התוקף הואשם בסעיף אחד של פציעה בנסיבות מחמירות על רקע דתי וחבלה גופנית חמורה, ושני סעיפים של תקיפה משותפת בנסיבות מחמירות, כאשר הופיע ביום חמישי בבית משפט השלום במזרח לונדון.

בדיון קודם, הוא הודה שתקף את שני הקורבנות החרדים אך הכחיש כל מניעים דתיים - הוא גם לא הודה שתקף את הילד. הנאשם הכחיש כל מניע שנאה ואמר כי הוא תוהה אם הפציעות שנגרמו לקורבנות חמורות כמו שנכתב באישום.

המרכיב החמור מבחינת תקיפה על רקע דתי של האישומים בוטל בעבר על ידי התובעים, אך הוחזר לאחר מכן בעקבות זעקה של הקהילה היהודית. ורינדר הייר, התובעת, אמרה בבית המשפט: "תיק התביעה הוא שב-18 באוגוסט 2021, מר קורשי נסע כל הדרך מדוסברי שבמערב יורקשייר לסטמפורד היל מכיוון שהיא קשורה במיוחד לקהילה היהודית.

הוא הגיע לשם בכוונה ותקף את חברי הקהילה היהודית וביצע תקיפות מכוונות ללא התגרות, מחמירות מבחינה דתית, בשלושת הקורבנות, שלבשו בגדים מסורתיים". בשלב הבא הוא יופיע בחודש נובמבר בבית משפט בסטרטפורד במחוז ווריקשייר, 170 קילומטרים צפונית-מערבית ללונדון.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מספר חרדים תושבי לונדון הותקפו באכזריות באוגוסט אשתקד על ידי מוסלמי אנטישמי שחלף על פניו ברחובה של שכונת סטמפורד היל החרדית. לאחר שאחד מהם אושפז בבית החולים עם חבלות בראשו ובקרסולו, הגיע שוטר משטרת לונדון לביתו כדי לגבות ממנו עדות.

הקורבן אמר בראיון לתקשורת המקומית בלונדון, כי הוא איבד את הכרתו ושבר את קרסולו לאחר שספג אגרוף עוצמתי בפניו. משפחתו חשבה תחילה כי לקה באירוע לבבי או משהו דומה, עד שאחד מנכדיו בדק את מצלמת האבטחה של בית הכנסת הסמוך וגילה את הזוועה.

לונדון סטמפורד היל אנטישמיות בבריטניה תקיפה גזענית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד