כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרימו ידיים

רוסיה איבדה שטח בגודל של דנמרק מאז חודש מרץ

כוחותיו של פוטין ממשיכים לסבול מאבדות כבדות, עייפות ומורל נמוך. רוסיה ויתרה על כ-25,000 קילומטרים רבועים של אדמה אוקראינית מאז מרץ, וההסתערות שלהם על דרום מזרח אוקראינה כמעט נעצרה. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו טען שההאטה הייתה מתוכננת

רוסיה איבדה שטח בגודל של דנמרק מאז חודש מרץ
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המתקפה הרוסית על אוקראינה כמעט נעצרה על רקע אבדות כבדות ומורל נמוך, והתברר כי חיילי פוטין איבדו שטח בגודל של דנמרק מאז סוף מרץ. הכוחות הרוסיים ויתרו על 17,375 מייל רבועים של אדמה אוקראינית מאז ה-21 במרץ, (כ-25,000 קילומטרים) ונסוגו מפאתי קייב כדי למקד את מאמציהם באזור דונבאס המזרחי.

בינתיים, ניתוח של תנועות כוחות ותזוזות בקווי החזית של מזרח ודרום אוקראינה, מצביע על כך שיחידות רוסיות הצליחו להשיג רק כ-174 מייל רבוע של שטח חדש מאז ה-16 ביולי, למרות שהקדישו את כל משאביהן לתפיסת הדונבאס.

שר ההגנה הרוסי , סרגיי שויגו, טען כי ההאטה בהתקדמות הצבא שלו במזרח אוקראינה ואובדן של 99% מהשטח שכבש במרץ הייתה "החלטה מודעת להימנע מנפגעים אזרחיים". אבל שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, אמר שהמודיעין האחרון מצביע על כך שרוסיה איבדה כ-80,000 חיילים מאז שחצתה את הגבול האוקראיני ב-24 בפברואר, פקיד בכיר במודיעין הצבאי האוקראיני ציטט דיווחים על עייפות מורל ופיסית בשורות רוסיה עקב "ההתשה של מוסקבה".

למרות עמדתו הבלתי מעורערת של משרד ההגנה הרוסי לפיה התקיפות לא מכוונת לאזרחים, עשרות עיירות באוקראינה ספגו טילים בזמן שהאומה חגגה את יום העצמאות שלה ביום רביעי האחרון.

תקיפה אכזרית במיוחד שכיוונה תחנת רכבת בצ'פלין, עיירה של כ-3,500 בני אדם במרכז דנייפרופטרובסק, נהרגו 25 אזרחים כולל ילד בן 11 שנקבר מתחת להריסות בית וילד בן 6 נלכד במכונית שעלתה באש בפיצוץ.

אבל למרות האכזריות של התקיפות האחרונות של רוסיה, נראה שהמאמץ המלחמתי של פוטין באזור דונבאס המזרחי מדשדש. המטה הכללי של אוקראינה דיווח כי ניסיונות רוסיים אחרונים לקדם עמדות בצפון אזור דונייצק לכיוון איזיום סוכלו, וסדרה של התקפות נגד של אוקראינה דחקו את חיילי פוטין עוד יותר אחורה לתוך דונייצק.

בהודעת חג למדינה ביום רביעי התמוגג נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הצלחתה של אוקראינה להדוף את כוחות מוסקבה מאז הפלישה. "ב-24 בפברואר אמרו לנו: ''אין לך סיכוי'' ב-24 באוגוסט אנחנו אומרים: ''יום עצמאות שמח, אוקראינה'', אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה דנמרק ולדימיר פוטין דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד