כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נסיון חיסול אפשרי

הדיקטטור בונה שמונה אחוזות "שאויבים לא יידעו היכן לירות"

שמונה נכסים נבנים בצפון קוריאה. כדי לשמש קו הגנה נוסף מפני ניסיונות התנקשות הפרנואידיות שחוזרת עד הקיסר הראשון של סין, שישן בכל לילה במקום אחר כדי לחמוק מניסיונות התנקשות על חייו

הדיקטטור בונה שמונה אחוזות "שאויבים לא יידעו היכן לירות"
צפון קוריאה צילום: Pixabay

לרודן של צפון קוריאה קים ג'ון יש כמה בתי מגורים דומים ברחבי המדינה, שמוכנים עם כל הציוד והוא לן שם כשהוא נוסע במדינה. אזרחי צפון קוריאה נאבקים לשירותים בסיסיים כמו אנרגיה, שירותי בריאות ואפילו מזון, אך הרודן דואג לעצמו. 

לאחרונה נחשפו שמונה בתי יוקרה חדשים שנבנו במתחם צ'אנגקוואנגסאן, לצד אחוזה סודית בלב פיונגיאנג. המחקר, של חברת North Korea Leadership Watch העוקבת אחר בניה, זיהתה גם בניין שמירה חדש וכמה חלקות אדמה לאחוזות עתידיות. מייקל מאדן, מומחה לאליטה במדינה שמנהל את הבלוג, אמר שאחת הסיבות האפשריות לבנייה היא להקשות על נסיון חיסול אפשרי.

הוא טען: "זו תהיה מתקפה מחוץ למדינה המכוונת נגד ההנהגה הצפון קוריאנית, יחד עם פיקוד ושליטה על נכסיה הצבאיים, הפעילות המשמעותית ביותר התרחשה לפני כעשר שנים כאשר כוחות דרום קוריאה דימו מתקפה כזו וזה הכניס את פיונגיאנג לסחרחורת".

מאדן המשיך: "זהו עוד סיבוב במשחק חתול ועכבר בן עשרות שנים שבו מנהיג צפון קוריאה חומק מתצפיות לוויין עדכניות על מקום הימצאו. לפעמים זה כרוך בנסיעות מוקדם בבוקר, מתקנים תת קרקעיים או שיירות פיתוי".

"אם אתה חושב שהוא בבית אחד, תנחש שוב, יכול להיות שהוא בבית אחר". טקטיקה פרנואידית שמזכירה את צ'ין שי הואנג, הקיסר הראשון של סין, שישן במקום אחר בכל לילה כדי לחמוק ממתנקשים.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד