י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
67 ימים לבחירות

אין ממשלה באופק; בן גביר משיג כפול מסמוטריץ' שעל סף אחוז החסימה

הסקר השבועי של עיתון 'מעריב' מתפרסם הבוקר כמידי יום שישי וגם הוא לא מביא עמו בשורה לעם, שכן עדיין אין ממשלה לאף אחד מהגושים, לא לימין ולא לשמאל, אם כי גוש הקואליציה הנוכחית מסוגל להרכיב ממשלה בהישענות על המשותפת עם רוב של 62 תומכים | הסקר המלא 

אין ממשלה באופק; בן גביר משיג כפול מסמוטריץ' שעל סף אחוז החסימה
פתקי הצבעה בבחירות צילום: קובי עוזיאלי, בחדרי חרדים

עונת הפריימריז הסתיימה השבוע וכעת עסוקים במפלגות האחרות בהרכבת הרשימה לקראת הגשת הרשימות לוועדת הבחירות בעוד כשלושה שבועות. סקר מנדטים חדש של עיתון 'מעריב' שערך מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר לא מבשר טובות לאזרחי ישראל, שכן אין ממשלה לאף גוש, אלא אם כן יאיר לפיד יקים ממשלה בהישענות על 'הרשימה המשותפת'.

ובכן, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ - 13, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי עם 8 מושבים.

צילום: 'בחדרי חרדים'.

מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר חזקה במיוחד גם בסקר 'מעריב' עם 8 מושבים בכנסת הבאה, כאשר לעת עתה ידועים רק שני אישים שכבר שובצו ברשימתו, והם מנכ"ל המפלגה יצחק וסרלאוף וכן הרב עמיחי אליהו.

מפלגת 'יהדות התורה' שמאיימת להתפצל שומרת על כוחה עם 7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה שומרת גם היא על כוחה עם 6, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת רק במנדט אחד מכוחה הנוכחי ל-6, מפלגת 'מר"צ' שבחרה השבוע בזהבה גלאון כמנהיגה עם 5 מושבים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ל-5.

מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ', שבחרה גם היא את רשימתה לכנסת וכל חברי הכנסת נשארו במקומות ריאליים יחסית מתרסקת ל-4 מושבים על סף אחוז החסימה, כמו בסקרים דומים שפורסמו השבוע אחרי הפריימריז והפיצול. מפלגת 'רע"מ' בראשות מנסור עבאס מרחפת גם כן על אחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

צילום: בחדרי חרדים.

מתחת לאחוז החסימה שעומד על 3.25% נמצאות 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם 2.8%, 'המפלגה הכלכלית' של ירון זליכה עם 1.4%, 'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.4% ו'הבית היהודי' עם 0.0%.

לפי הסקר גוש נתניהו משיג רק על 58 מושבים, כאשר גוש הקואליציה הנוכחית משיג 56 מושבים ואם מרכיביה יסכימו להישען על תמיכת 'הרשימה המשותפת' מבחוץ יוכלו להקים ממשלה בראשות יאיר לפיד.

במקרה של ריצה משותפת של מפלגת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ ומפלגת 'עוצמה יהודית' של בן גביר, הרשימה המאוחדת מקבלת - 13 מנדטים, מנדט אחד יותר מריצה עצמאית של שניהם.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר סקר מנדטים סקר מעריב בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד