כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גורם לזלזול החברות

גל עזיבות ברקע המחדלים וחלקי 'החיות' בקפואים

באגף שירות המזון של משרד הבריאות ישנם בין 20 ל-30 פקחים, לאחר שהאגף סובל מגל עזיבות ולפיכך ישנו קושי אמיתי לעבוד ולאכוף את הפיקוח כי האוכל שמגיע לפינו יהיה נקי ממצאים חריגים

גל עזיבות ברקע המחדלים וחלקי 'החיות' בקפואים
אורז תפוח צילום: unsplash

ברקע המחדלים ב'סנפרוסט', עובדי שירות המזון במשרד הבריאות טוענים כי האגף על סף קריסה. כך פרסמה ראש דסק הבריאות ב'כאן 11', קטי דור. לדבריהם, השירות מיובש כבר זמן רב, אבל בתקופה האחרונה לאחר עזיבה של עובדים רבים יש קושי אמיתי להמשיך ולעבוד. בחצי השנה האחרונה, לטענת העובדים, עזבו כ-20 עובדים, אך במשרד הבריאות סותרים את הטענה ואומרים כי עזבו עשרה.

לפי הדיווח, רק בשבוע שעבר, קבוצה נוספת של עובדים ביקשה לעזוב, ובינתיים הם ממתינים. זאת ברקע תנאי עבודה ושכר ירודים. עוד דווח כי יש כמאה תקנים פנויים, אך אין להם דורש ויש בסך הכול בין 30-20 פקחי מזון שעובדים. כל זה, אומרים העובדים, "מהווה קרקע פורייה לאירועים שקרו בשטראוס ובסנפרוסט, כי מבצעים ביקורות ופיקוח במפעלים פעם בחצי שנה במקום פעם בחודש". לדברי העובדים, זה גורם לחברות והמפעלים להבין שהרגולציה אינה הדוקה ולזלזל בנהלים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל'כאן': "משרד הבריאות פועל ללא לאות לקידום מהלכים תומכי גיוס ושימור עובדים ומטפל בשכר ובתנאי העסקה, ביחידת שירות המזון ומפקחי המזון במחוזות משרד הבריאות. השכר המשופר טרם סוכם סופית עם הממונה על השכר ונציבות שירות המדינה ואנו מקווים לבשורות בהקדם".

מנכ"ל 'תנובה', אייל מליס התייחס ביום שני השבוע לעצירת שיווק מוצרי השעועית הקפואה של 'סנפרוסט', לאחר שבאחד מהם התגלתה פיסת נחש. בריאיון לליאל קייזר בתוכנית 'משחקי הכיס' המשודרת ב'כאן 11', אמר מליס כי "הייתה פה טעות בשיקול הדעת שלנו, אבל הרגשנו את הצורך בלקיים את הדיאלוג הזה עם משרד הבריאות". ברקע הדברים ביצע משרד הבריאות ביקורת פתע במפעל 'סנפרוסט' בצפון.

"אנחנו לא יודעים להצביע כרגע על מקור הבעיה, אבל אנחנו עושים המון פעולות", הבהיר מליס בריאיון ל'כאן' והוסיף, "החלטנו שאת כל מלאי השעועית שיש לנו במחסנים, אנחנו הולכים להעביר. עצרנו את השיווק, הולכים להעביר אותו מיון שלישי ורביעי, כדי שבשבוע הבא נוכל להתחיל ולחזור לשווק מוצרי שעועית של 'סנפרוסט' יותר בטוחים שעברו תהליך מיון נוסף".

משרד הבריאות גל עזיבות ירקות קפואים סנפרוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד