י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'פורבס': הפוליטיקאי העשיר בישראל - ברקת

ח"כ אראל מרגלית ממפלגת העבודה התברג למקום השני עם הון של 220 מיליון שקל • באילו מקומות מדורגים בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד? • וכמה שווה נפתלי בנט?

ניר ברקת. צילום: פלאש90
ניר ברקת. צילום: פלאש90

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוא הפוליטיקאי העשיר בישראל - כך קבע המגזין "פורבס" שערך את רשימת 10 הפוליטיקאים העשירים בישראל.

ברקת ואחיו, אלי ברקת, השקיעו בשנת 1993 סכום של 400 אלף שקל בחברת צ'ק פוינט, שנסחרת היום בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד שקל. כיום הונו של ברקת נאמד ב-450 מיליון שקל.

הרחק מאחוריו, במקום השני, נמצא הח"כ הטרי אראל מרגלית ממפלגת העבודה, עם שווי מוערך של 220 מיליון שקל. מרגלית חתום ב־20 שנה האחרונות על לא מעט הנפקות ענק ואקזיטים, האחרון שבהם, בשווי 400 מיליון דולר, התרחש לאחר שכבר התמנה לחבר כנסת.

לפי הערכות, מרגלית אחראי לאקזיטים בשווי של כ־17 מיליארד דולר, חלק גדול מסכום זה נזקף ל'נטרו', שנמכרה בכ־5.5 מיליארד דולר, ו'כרומטיס', שנמכרה בכ־4.5 מיליארד דולר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא במקום ה-6 בדירוג עם שווי הון של 41 מיליון שקל. חלק נכבד מהונו עשה נתניהו מהרצאות שנתן בין השנים 1999-2002.

הונו של שר הכלכלה נפתלי בנט, הצעיר ברשימה, מגיע ל-25 מיליון שקל, והוא מדורג במקום השביעי.

שוויו של שר האוצר יאיר לפיד מוערך ב-22 מיליון שקל. הונו של לפיד מורכב משכר שקיבל בתפקידיו העיתונאיים ככותב טור ב'ידיעות אחרונות' וכמגיש מהדורת שישי בערוץ 2 וכן ממכירת 11 ספריו ומהרצאות שנתן. בתגובה אמר לפיד: "הלוואי".

השנה, חושף 'פורבס' את הצהרת ההון של שר המדע יעקב פרי מיש עתיד. הונו של פרי, שספג לא מעט ביקורת כשאמר בראיון עיתונאי שהוא קרוב יותר למעמד הביניים מאשר לעשירי הארץ, מוערך ב-19 מיליון שקל.

ברשימה אין נשים, ואולם יש בו שני פוליטיקאים שהשתבצו בה בזכות הונן של נשותיהן - סילבן שלום ומאיר שטרית.

עוד נוסף לרשימה שר החקלאות יאיר שמיר מישראל ביתנו, שהונו נאמד ב-65 מיליון שקל. ח"כ יצחק הרצוג, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, סוגר את העשירייה עם הון המוערך ב-10 מיליון שקל.
פוליטיקאים עשירים דירוג פורבס ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד