י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ציון נכשל עוד לפני תחילת הלימודים

דו"ח של "אור ירוק",שכלל בדיקות מפגעי בטיחות בכ-150 מוסדות חינוך,חושף כי במוסדות החינוך רבים קיימים מפגעי בטיחות שמסכנים את שלום התלמידים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

דו"ח חדש של עמותת "אור ירוק" לקראת פתיחת שנת הלימודים, חושף מפגעי בטיחות בסביבת בתי ספר ומוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ. הדו"ח שמתבסס על בדיקת מתנדבי העמותה בכ-150 מוסדות חינוך ובתי ספר, מצא בתי ספר רבים ומוסדות החינוך לא מוכנים לפתיחת שנת הלימודים.

במסגרת המבצע יצאו עשרות מתנדבים של עמותת "אור ירוק" לסיורים ובדיקת מוכנותם של בתי הספר לשנת הלימודים הבאה, מבחינת הבטיחות בדרכים.
בדיקות איתור המפגעים נערכו החל ממחצית חודש יולי ועד לשבוע הראשון של חודש אוגוסט, זאת כדי להתריע על המפגעים טרם פתיחת שנת הלימודים. חלק מריכוז המפגעים נשלח אל ראשי הערים.

המתנדבים התמקדו בבדיקת תקינות מעבר החצייה, התמרורים והשלטים, מעקות הבטיחות בסביבת בית הספר, מפרץ הורדת התלמידים בכניסה אל בית הספר ומפגעי תשתית שונים כמו בורות או מדרכות לא תקינות.

40% ממעברי החצייה דהויים או לא קיימים כלל בסביבת בתי הספר

רק 60% ממעברי החצייה בסביבת בתי הספר היו תקינים (90). בכ-20% המעברים היו דהויים (29) ובכ-20% כלל לא היו מעברי חציה (26).
בכ-30% ממוסדות החינוך ובתי הספר לא נמצאו שלטים המזהירים את הנהג כי ישנם ילדים בדרך (42).
במעל 10% מבתי הספר לא היו מעקות בטיחות ליד שער הכניסה אל בית הספר (17).
בכ-25% מכלל בתי הספר ומוסדות החינוך לא קיימים מפרצי עצירה והורדה בטוחה של התלמידים (37).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדי שנה נפגעים אלפי ילדים בסביבת מוסדות החינוך. ראשי הערים חייבים לתקן את הליקויים הללו ובכך למנוע סבל רב הן מהילדים והן מהוריהם. מרבית ראשי הערים רואים לנגד עיניהם את חשיבות החינוך בעירם, אך שוכחים כי הדרך לשם לא פחות חשובה".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בכל שנה נהרגים בממוצע כ-40 ילדים בתאונות דרכים, כיתה שלמה! בנוסף, מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המפותחות (OECD), בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים.

כדי להבטיח את הגעתם הבטוחה של הילדים אל בית הספר ביום הראשון, עמותת אור ירוק מקיימת פעילות בכ-1,500 מוקדים ברחבי הארץ. מתנדבי העמותה יקבלו את התלמידים בחיוך ובשי ויאחלו להם שנת לימודים פורייה ובעיקר בטוחה.








אור ירוק בתי ספר שנת הלימודים מפגעי בטיחות מעבר חצייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד