כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
6.3 מיליון בשלוש שנים

מזון, וילונות וריהוט גן: נחשפו הוצאות מעון רה"מ של בנט ונתניהו

התנועה לחופש המידע פרסמה נתונים על ההוצאות מעון ראש הממשלה, והבתים הפרטיים של בנט ונתניהו בזמן כהונתם בשלוש השנים האחרונות. ההוצאות הסתכמו ביותר מ-6 מיליון שקלים | עשרות אלפי שקלים על מזון בביתו של בנט ו-17 אלף על צביעת ריהוט הגן בקיסריה

מזון, וילונות וריהוט גן: נחשפו הוצאות מעון רה"מ של בנט ונתניהו
העבודות ברעננה צילום: השכנים

התנועה לחופש המידע פרסמה אמש (חמישי) נתונים שהגיעו לידה הכוללים את כלל ההוצאות על מעון ראש הממשלה הרשמי בבלפור, כמו גם הוצאות הבתים של בנט ונתניהו ברעננה ובקיסריה. הנתונים כוללים פירוט לפי סכומים.

במסמך, שנתוניו פורסמו בחדשות 12, צוין כי בסוף שנת 2021, בתקופת כהונתו של בנט, שופץ מטבח המעון הרשמי בכמעט 800 אלף שקלים. עוד צוין כי ב-2019 ניתנה מקדמה עבור שיפוץ בביתו של נתניהו בקיסריה בסך 165 אלף שקלים, וב-2021 נצבע ריהוט גן בביתו בסך 17 אלף שקלים. בביתו של בנט ברעננה נרכשו וילונות ב-13 אלף שקלים, ספריה ושולחן עבודה בכמעט 40 אלף ומזון בעשרות אלפי שקלים.

במצטבר בשנת 2019 הגיעו הוצאות המעון הרשמי ליותר משני מיליון שקלים, ובמעון הפרטי בקיסריה כ-400 אלף. ב-2020 ההוצאות במעון בבלפור עמדו על כמיליון וחצי שקלים, ובקיסריה על כ-250 אלף. בשנת 2021, שבמהלכה התחלפו ראשי הממשלה – הגיעו ההוצאות במעון הרשמי לכמעט מיליון וחצי, בקיסריה לכ-240 אלף, וברעננה לכמעט 246 אלף. בסך הכול, בכל השנים הללו ובכל המעונות - ההוצאות הסתכמו ביותר מ-6 מיליון שקלים.

במענה לבקשה צוין כי "המעון הרשמי של ראש הממשלה משמש, בין השאר, כמקום עבודה נוסף אשר בו מתקיימות פעילויות רבות, לרבות פגישות עבודה ואירוח בעלי תפקידים שונים מהארץ ומחו"ל. מודגש כי בכל הקשור להוצאות המעון הרשמי לא ניתן במסגרת מערכת הנהלת החשבונות לבצע הפרדה מלאה בין הוצאות המעון כבית הפרטי של ראש הממשלה דאז ומשפחתו, לבין הוצאות המיועדות לפעילות מעון ראש הממשלה כמעון הרשמי".

רק לאחר התערבות בית המשפט המחוזי בירושלים ביולי השנה התקבלו סוף סוף הוצאות מעון ראש הממשלה לשנים 2019-2021 ומכילות את המעונות השונים של נתניהו ובנט.

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "קשה להאמין שמידע כה בסיסי ביחס להתנהלות ראש הממשלה מצריך משאבים כל כך רבים ומייצר כזו התנגדות בלשכת ראש הממשלה. אנו תקווה שכעת אחרי שהסוגייה נדונה במספר ערכאות שונות יחל משרד ראש הממשלה לפרסם את ההוצאות עליהם משלם הציבור והדבר יהפוך לסטנדרט במנותק מזהותו של העומד בראש הממשלה".

המעון בקיסריה מעון ראש הממשלה נפתלי בנט בנימין נתניהו התנועה לחופש המידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד